ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".

''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ

Σαν να μην πέρασε μια μέρα...

Γεώργιος Σουρής (1853-1919)
Ποιός είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;

Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
 
 
Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;
 
Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.
 
Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.
 
Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.
 
Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
 
Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγας.
 
Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
Από τον φίλο και συγχωριανό Νίκο Αγγελόπουλο! 

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

ΑΠΟΚΡΙΕΣ:ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή. Σήμερα, όμως Αποκριά ονομάζεται ιδιαίτερα η Κυριακή της πρώτης (μικρές απόκριες, της Τυροφάγου) και η Κυριακή της δεύτερης και τρίτης βδομάδας.
Ονομάστηκε έτσι, επειδή τη περίοδο αυτή, συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι Χριστιανοί, δηλαδή «να απέχουν από κρέας». Λέγεται επίσης απόκριες, Απόκρεω, της Τυροφάγου, γιατί την εβδομάδα αυτή τρώνε μόνο γαλακτοκομικά και όχι κρέας, για να προετοιμαστούν σιγά - σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής. Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι (Carneval, carnavale, από τις λέξεις
Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του «μασκαρέματος», της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές "εθνικές" γιορτές της ρωμαϊκής εποχής, τις γιορτές αφιερωμένες στην έκπτωση του θεού Κρόνου(Saturn)  από τον Ήλιο Δία: τα Κρόνια «Λουπερκάλια» και «Σατουρνάλια» και από τις αρχαιότερες «Διονυσιακές γιορτές» των Ελλήνων, όπου οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν, χόρευαν, τραγουδούσαν πίνοντας κρασί και το κέφι έφτανε στο κατακόρυφο προς τιμή του Διόνυσου.
Παλιότερα το καρναβάλι γινόταν παντού στην Ελλάδα με μασκαράτες ομαδικές, χορούς, γλέντια, σάτιρα και διάφορα ιδιαίτερα έθιμα σε κάθε μέρος. Ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα, κρασί και χίλια δυο πειράγματα. Μεγαλύτερα κέντρα τέτοιου ξεφαντώματος ήταν, όπως και σήμερα, η Πάτρα με το περιβόητο Πατρινό Καρναβάλι, που έχει τις ρίζες του στις αρχές του 19ου αιώνα, η Ξάνθη με το ξακουστό πλέον Ξανθιώτικο Καρναβάλι, που γίνεται πόλος έλξης αφού έχει το μεγαλύτερο καρναβάλι των Βαλκανίων με πολλά λαογραφικά στοιχεία, η Πλάκα των Αθηνών, και η Θήβα με τον περίφημο «βλάχικο γάμο» της. Στη Θήβα γίνεται και σήμερα ο «βλάχικος γάμος» που αρχίζει από την Τσικνοπέμπτη και αποτελείται από το προξενιό, το γάμο δυο νέων και τελειώνει με την πορεία των προικιών της νύφης και το γλέντι των συμπεθέρων. Όλες αυτές οι διαδικασίες είναι γεμάτες από σατυρική αθυροστομία, κέφι, γλέντι και χορό. Στην Πάτρα γίνεται το μεγαλύτερο καρναβάλι της Ελλάδας με διάρκεια δύο μηνών και τη τελευταία Κυριακή της αποκριάς γίνεται παρέλαση αρμάτων με επικεφαλής το ομοίωμα του θεού της αποκριάς του «Καρνάβαλου» και ακολουθία διάφορων άλλων έξυπνων μασκαρεμάτων, με τη συμμετοχή 40.000 καρναβαλιστών, και πλήθους επισκεπτών ενώ το κέφι δίνει και παίρνει. Στην Κοζάνη γίνεται το έθιμο του φανού, κατά το οποίο φωτιές και υπαίθρια γλέντια στήνονται σε διάφορες γειτονιές της πόλης.
Στην Πλάκα, καθώς και σ' όλα γενικά μέρη, γυρνούν στους δρόμους οι άνθρωποι μεταμφιεσμένοι, μικροί και μεγάλοι, μπαίνουν στα κέντρα, πίνουν, χορεύουν, πειράζονται και γλεντούν. Τα τελευταία χρόνια το "Καρναβάλι του Μοσχάτου" καταλαμβάνει τη πρώτη θέση μεταξύ των δήμων της Αττικής.
 Μόνο οι Καθολικοί και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γνωρίζουν τις απόκριες, ενώ στην προτεσταντική βόρεια Ευρώπη δεν υπάρχουν. Στην Κολωνία και άλλες πόλεις του Ρήνου και στην Γερμανία το Καρναβάλι είναι σημαντικό κομμάτι της τοπικής παράδοσης και της κριτικής εναντίον της πολιτικής. Σύλλογοι και οργανώσεις προετοιμάζονται όλο το χρόνο για αυτές τις ημέρες. Επίσης σημαντικό Καρναβάλι παρουσιάζουν η Βενετία και η Νίκαια στη Γαλλία. To Καρναβάλι του Ρίο ντε Τζανέιρο θεωρείται το μεγαλύτερο του κόσμου και πολυπληθέστερο σε μια φαντασμαγορική κάθε φορά παρουσίαση όπου συνδυάζεται με παραδοσιακούς ξέφρενους χορούς όπως η Σάμπα.
  wikipedia

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Νέος αντιρατσιστικός νόμος στα σκαριά καταργεί την ελευθερία του λόγου!

Δρακόντειες διατάξεις για εφημερίδες, κόμματα οργανώσεις αλλά και ... bloggers
Σχέδιο για έναν νέο "αντιρατσιστικό νόμο" επεξεργάζεται το υπουργείο Δικαιοσύνης, προφανώς για να ευθυγραμμιστεί με τις απαιτήσεις της "Νέας Τάξης" που θέλουν να στέλνουν στην φυλακή όποιον φέρνει αντιρρήσεις για την πορεία την οποία σχεδιάζουν για όλη την οικουμένη, στα πλαίσια της πολυπολιτισμικότητας.
Έτσι λοιπόν το νέο σχέδιο νόμου αποδεικνύεται "δρακόντειο" κατά όλων αυτών οι οποίοι εκφέρουν "αιρετικές" για το πολιτικό σύστημα απόψεις. Φωτογραφίζει μάλιστα την εφημερίδα "Ελεύθερο Κόσμο", τον Κώστα Πλεύρη αλλά και κόμματα και οργανώσεις που δεν εμπίπτουν στο "πολιτικά ορθό".
Ο νέος αντιρατσιστικός νόμος, θα καταργεί τον παλαιότερο του 1979, "καθώς αυτός κρίνεται ανεπαρκής", όπως σαφέστατα λέει η αιτιολόγηση του σχεδίου Νόμου. Σύμφωνα ακόμη με αυτήν, "η ελληνική κοινωνία έχει γίνει μια πολυφυλετική κοινωνία" και στόχος της πολιτείας είναι η υπεράσπιση των μειονοτήτων. Η "πέτρα του σκανδάλου" προφανώς εδώ είναι ο "ΕΚ" καθώς από το 2007 η εφημερίδα μας έχει εμπλακεί σε τουλάχιστον 10 υποθέσεις με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο, στην συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει αθωωθεί. Να θυμηθούμε επίσης την πολύκροτη δίκη για το βιβλίο του Κ. Πλεύρη, η αθώωση του οποίου πήρε διεθνείς διαστάσεις και είχε ως αποτέλεσμα διεθνείς εβραϊκές οργανώσεις να παρεμβαίνουν στα της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Αυτά είναι τα "κενά του νόμου", στα οποία αναφέρεται η αιτιολόγηση του σχεδίου νόμου. Σίγουρα όμως ο νέος νόμος, όπως σαφώς μπορεί κάποιος να καταλάβει από την ανάγνωση της συγκεκριμένης πρότασης, θα συμπεριλάβει στις "τιμωρητικές" του διατάξεις τον οποιοδήποτε εκφέρει γνώμη αντίθετη για μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
Και δεν μιλάμε φυσικά μόνο για προσωπικό επίπεδο αλλά ο νόμος στρέφεται και κατά οργανώσεων. Συλλόγων, κομμάτων, που εκφέρουν έναν ανάλογο πολιτικό..
λόγο.
Περισσότερες λεπτομέρειες και ανάλυση του σχεδίου νόμου θα υπάρχει το Σάββατο στον "ΕΚ". Απλά να αναφέρουμε εδώ ότι διευκολύνεται η αυτεπάγγελτη εφαρμογή του νόμου (χωρίς δηλαδή να χρειάζεται διαμεσολάβηση των διαφόρων εκπροσώπων οργανώσεων (π.χ. Δημητράς). Επιπρόσθετα όμως δικαίωμα πολιτικής αγωγής θα έχουν πέρα από τα άμεσα θιγόμενα πρόσωπα συγκεκριμένες οργανώσεις και φορείς (άρα τελικά αναβαθμίζεται ο ρόλος των διαφόρων εκπροσώπων, προέδρων κλπ (π.χ. Δημητράς). Σημαντικότατο σημείο της καινούριας πρότασης νόμου είναι η σημασία που δίδεται στο διαδίκτυο, (πέρασαν οι μέρες ελευθερίας των bloggers, από ό,τι φαίνεται) καθώς ο νόμος προβλέπει δίωξη κατά ατόμου που κατοικεί στην Ελλάδα, ακόμη και εάν ο server της ιστοσελίδας είναι σε χώρα (όπως οι ΗΠΑ - blogspot κλπ) στην οποία υπάρχει ελευθερία της έκφρασης. .Επίσης ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα περί σεξουαλικού προσανατολισμού ρατσιστικά εγκλήματα (ενώ δεν υπήρχε στον προηγούμενο νόμο).
Μία ακόμη ... πρωτοτυπία του νόμου - και πολύ σοβαρή - είναι ότι επιβάλλεται η συλλογική ευθύνη καθώς ο νόμος στρέφεται πέρα των φυσικών προσώπων και σε νομικά πρόσωπα, καθώς διώκει τον οποιοδήποτε ανήκει σε μια εταιρία, σύλλογο, οργάνωση του οποίου κάποιο μέλος εκφέρει "ρατσιστικές" απόψεις, κατά την νέα πρόταση νόμου. Δίνει μεγάλη βάση στα χρηματικά πρόστιμα, επίσης, ανεβάζοντάς τα, μέχρι τα 150.000 ευρώ, ενώ τέλος το κερασάκι στην τούρτα, είναι η σαφέστατη αναφορά στην ποινικοποίηση της άρνησης του ολοκαυτώματος.

elkosmos.gr

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΟΡΕΙΝΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑ: ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕ "ΑΡΩΜΑ" ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα τον χειμώνα έχει περιοριστεί σε δύο-τρία μέρη που έλκουν τον χειμερινό τουρισμό και να παρατηρείται σε αυτά συνωστισμός στις αργίες και στα Σαββατοκύριακα με ότι συνεπάγεται αυτό ,όπως "τσιμπημένες" τιμές στα καταλύματα και στην διατροφή και αντί να αποφορτιστείς από την καθημερινότητα καταλήγεις πίσω στη βάση σου όπως σχεδόν έφυγες.
  ¨Ενας εναλλακτικός προορισμός είναι η πανέμορφη ορεινή Κορινθία την οποία είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πριν λίγες ημέρες και ομολογώ ότι με εξέπληξε .Ξεκινώντας από το Δερβένι και ανηφορίζοντας τον καλό δρόμο προς Φενεό περνάμε από την Ζάχολη που ενδείκνυται για καφέ και προμήθεια ντόπιων προϊόντων(τυριά,τσίπουρο κ.α.).
Συνεχίζοντας τον ανηφορικό δρόμο συναντήσαμε τα βουνά κάτασπρα, αριστερά και δεξιά του δρόμου πολλά χιόνια όμως ο δρόμος σαν να είναι καλοκαίρι πράγμα που σημαίνει ότι η Νομαρχία έχει κάνει καλά την δουλειά της.¨Επειτα από λίγα χιλιόμετρα βρίσκουμε την διασταύρωση που πάει προς Τρίκαλα Κορινθίας και η άλλη κατεύθυνση προς την πεδιάδα του Φενεού την οποία και διαλέξαμε.Αφού περάσαμε την Γκούρα και φθάνοντας στο Μεσινό πήραμε τον δρόμο προς την τεχνητή λίμνη Δόξας περνώντας ένα πανέμορφο τοπίο,όμως όταν φθάνεις στην λίμνη είναι κάτι που με λόγια δύσκολα περιγράφεται.Καταπράσινο,κυκλικό ορεινό σύμπλεγμα και στην μέση η λίμνη Δόξας με τα κρυστάλλινα ,παγωμένα νερά της να  σου μαγνητίζουν το βλέμμα.Εκεί  συναντάς μέσα στην λίμνη το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, ενώ πιο πάνω βρίσκεται το ομώνυμο μοναστήρι, και παραδίπλα μπορείς να προμηθευτείς από παραγωγούς μέλι,τυριά,βότανα,ψωμί κ.α.
Επιστρέφοντας στο Μεσινό γευματίσαμε στην πολύ καλή ταβέρνα "Το Χωριάτικο"με πολύ ωραία πιάτα και πίτες.Συνεχίζοντας στον δρόμο προς Στυμφαλία σταματήσαμε για λίγο χιονοπόλεμο και έπειτα για καφέ και γλυκό στην ορεινή και χιονισμένη Καστανιά με την πολύ ωραία θέα.
Το ταξίδι συνεχίστηκε περνώντας δίπλα από την λίμνη Στυμφαλίας που λογω ότι είναι γεμάτη "τσιποκάλαμα" μας ήταν αδιάφορη και έτσι συνεχίσαμε μέσα από τον κάμπο της με προορισμό την Αθήνα δια μέσω Κιάτου.
¨Ηταν ένας ενδιαφέρον χειμωνιάτικος προορισμός που οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν κάτι παραπάνω από θετικές και σίγουρα κάποια στιγμή θα ξαναεπισκευτούμε,αξίζει τον κόπο!

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Παρασκευή, 18 Φεβρουαρίου 2011Το Ισραήλ αναγνωρίζει την ελληνική ΑΟΖ προλαβαίνοντας ακόμη και την... Ελλάδα

Oι Ισραηλινοί έρχονται να δώσουν στη δημοσιότητα χάρτες που περιγράφουν την πορεία που θα έχει ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου τους κοιτάσματος “Λεβιάθαν” προς την Ευρώπη, μέσω υποθαλάσσιου αγωγού που θα περνά από την Ελλάδα.


Με αυτόν τον τρόπο το Ισραήλ αναγνωρίζει ότι οι ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου εφάπτονται, παρακάμπτοντας έτσι τις όποιες διαφωνίες των Τούρκων που δεν αναγνωρίζουν υφαλοκριπίδα στο Καστελόριζο.

Ο αγωγός θα πρέπει να διασχίζει την θαλάσσια περιοχή που, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο αποτελεί μέρος της ελληνικής ΑΟΖ, και συγκεκριμένα του τμήματος της ΑΟΖ που η Ελλάδα διαθέτει στην θαλάσσια περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, χάρη στην ύπαρξη του Καστελόριζου, της Ρω και της Μεγίστης.

Με την πρότασή τους, οι Ισραηλινοί με σαφή τρόπο αναγνωρίζουν την ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή και δίνουν στην Ελλάδα ένα ακόμα διαπραγματευτικό χαρτί.
amaliadanews

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΖΕΡΒΑΣ: ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ

Η προσπάθεια συμπατριωτών μας στον επαγγελματικό και όχι μόνο  τομέα αξίζει αναφοράς και πρέπει να την εξυμνούμε ώστε να συνεχίζουν γιατί οι εποχές των ισχνών αγελάδων που διανύουμε δυστυχώς οδηγούν στην οικονομική κατάρευση και οι περισσότεροι επαγγελματίες κρατιούνται με ''νύχια και με δόντια΄΄.
 ¨Ενας συμπατριώτης μας που τα τελευταία δέκα χρόνια διατηρεί καφέ-ψησταριά με μεγάλη επιτυχία στις Αιγές (Λαμπινού) Αιγιαλείας είναι ο Δημήτρης Ζέρβας (ο αδελφός του υπογράφοντος).Πήρε την απόφαση πριν δέκα χρόνια και έφυγε από την Αθήνα με σκοπό να εγκατασταθεί μόνιμα στις Αιγές ανοίγοντας το καφέ αρχικά και μετέπειτα βλέποντας ότι η περιοχή δεν είχε εστιατόριο αποφάσισε να το μετατρέψει σε εστιατόριο -ψησταριά γεγονός που βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τους ντόπιους και όχι μόνο αφού κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής έκαναν στέκι την ψησταριά του Δημήτρη αναγνωρίζοντας το καλό φαγητό,τις προσιτές τιμές,το φιλικό περιβάλλον και την εικοσιπενταετή εμπειρία του ιδιοκτήτη.Χαρακτηριστικά να αναφέρω  μερικά πιάτα όπως σπέσιαλ κεμπάπ, ζουμερό μπιφτέκι, μελιτζάνες στη σχάρα , άγρια χόρτα, σπιτικές πίτες κ.α.
 Κλείνοντας φέτος δέκα χρόνια συνεχίζει με τον ίδιο ζήλο και με "σημαία" την ποιότητα πορεύεται στην επόμενη δεκαετία με σκοπό  να εκπλήσσει ευχάριστα τους πελάτες του.
Καλή συνέχεια !


Την "πλάτη" στον ιό Η1Ν1 γυρνούν οι περισσότεροι Ελληνες

Την πλάτη… στον ιό Η1Ν1 γυρνούν οι περισσότεροι Ελληνες. Μπορεί η γρίπη να έχει επιστρέψει φέτος και να είναι φονική, καθώς καθημερινά χάνονται ανθρώπινες ζωές, ωστόσο η πλειονότητα του ανθρώπων είναι ψύχραιμη, αλλά και καλά...
 πληροφορημένη σε ό,τι αφορά τα συμπτώματα και τον συγκεκριμένο ιό. 
Μια γρίπη είναι κι αυτή και θα περάσει λένε οι περισσότεροι πολίτες, που φέτος δεν νιώθουν τον πανικό που υπήρχε πέρυσι, όταν πρωτοεμφανίστηκε ο ιός. Κάποιοι θεωρούν μάλιστα ότι δεν χρειάζεται να κάνουν ούτε το εμβόλιο για τον συγκεκριμένο ιό και υποστηρίζουν πως το λεγόμενο «κλασικό εμβόλιο» είναι υπεραρκετό για να μη νοσήσουν.

Ωστόσο η πλειοψηφία όσων ρωτήθηκαν εάν φοβούνται ή εάν ανησυχούν ότι θα είναι το επόμενο βαρύ κρούσμα του ιού, δηλώνουν ότι ο οποιοδήποτε θα μπορούσε να νοσήσει, αλλά πως αυτοί που έχουν σοβαρό πρόβλημα είναι όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Το γεγονός ότι οι Ελληνες έχουν πια «ανοσία» στον Η1Ν1 διαπιστώνεται και από τη ζήτηση των εμβολίων που αφορούν τον συγκεκριμένο ιό, άλλα πολύ περισσότερο εκείνου της κλασικής γρίπης. «Δεν έχουμε παρατηρήσει καμιά αξιόλογη αύξηση στη ζήτηση εμβολίων σε σχέση με εκείνη που είχαμε παλαιότερα. Θα έλεγα πως έχει μειωθεί κιόλας, ο κόσμος δεν είναι πανικόβλητος, αλλά ενημερωμένος» δηλώνει η φαρμακοποιός Νίκη Μαροδήμου.

ΑΚΟΜΑ ΕΠΤΑ ΘΑΝΑΤΟΙ ΑΠΟ ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΤΟΥ Η1Ν1 
Με αλματώδεις ρυθμούς αυξάνονται τα σοβαρά κρούσματα γρίπης αλλά και οι θάνατοι ασθενών από επιπλοκές του στελέχους H1N1. Χθες ακόμη επτά άνθρωποι προστέθηκαν στη λίστα των θυμάτων του επικίνδυνου ιού, ανεβάζοντας σε εβδομήντα τέσσερις τους θανάτους που σχετίζονται μ' αυτόν.
Παράλληλα το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων ανακοίνωσε δεκαεννέα σοβαρά περιστατικά γρίπης, που εισήχθησαν σε μονάδες εντατικής θεραπείας. Ετσι ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται στην Εντατική ανέρχεται πλέον σε 126, ενώ το σύνολο των σοβαρών κρουσμάτων από την αρχή του χειμώνα διαμορφώθηκε στα 251 άτομα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ποσοστό των ασθενών που μπαίνουν στην Εντατική δεν ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου. Σύμφωνα με την τελευταία εβδομαδιαία έκθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, που είχε εκδοθεί την προηγούμενη εβδομάδα, από τα 182 άτομα που είχαν νοσηλευτεί στην Εντατική μέχρι την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου τα 82 (ποσοστό 45%) δεν ανήκαν σε ευπαθή ομάδα.
«Πιστεύω ότι η νοσηρότητα θα υποχωρήσει από την ερχόμενη εβδομάδα, αλλά οι θάνατοι θα συνεχιστούν, γιατί στις μονάδες εντατικής θεραπείας είναι πολλοί» είναι η απαισιόδοξη εκτίμηση του Αθανάσιου Τσακρή, καθηγητή Μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με τον καθηγητή, προτεραιότητα του ΚΕΕΛΠΝΟ είναι πλέον η εγρήγορση για ταχεία χορήγηση αντι-ιικής θεραπείας, ιδιαίτερα στους ασθενείς με προβλήματα υγείας.


Espressonews.gr

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Η Ιστορία του Αγίου Βαλεντίνου

Γιορτάζεται σήμερα η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Καλά κάνετε να μην την ξεχάσετε. Όμως, από πού ξεκίνησε αυτή η μέρα; Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ξεκίνησε από την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας . Στην αρχαία Ρώμη η 14 Φεβρουαρίου ήταν τιμητική αργία για την Τζούνο.Η Τζούνο ήταν η βασίλισσα των Θεών της Ρώμης.

Οι Ρωμαίοι την ήξεραν και σαν Θεά των γυναικών και του γάμου. Στις 15 Φεβρουαρίου δηλαδή την επόμενη μέρα ξεκινούσε το φεστιβάλ όπου τα κορίτσια γράφανε σ’ένα χαρτάκι το όνομα τους και τα τοποθετούσανε σε μικρά βαζάκια .

Μετά τα νεαρά αγόρια ζωγραφίζανε το όνομα της κάθε κοπέλας από το βαζάκι που διαλέγανε και έτσι μένανε ζευγάρι κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ αφού το μεγάλωμα των αγοριών και των κοριτσιών γινότανε αυστηρώς ξεχωριστά. Μερικές φορές μπορούσαν να μείνουν ζευγάρι και ένα περίπου χρόνο και αφού συχνά ερωτεύονταν ,ύστερα παντρεύονταν....

Ο Κλαύδιος σαν αυτοκράτορας και γνωστός ως «σκληρός» αντιμετώπισε δυσκολίες από τους Ρωμαίους άντρες του για να ενταχθούν στον στρατό. Πίστευε πως ο λόγος ήταν πως οι Ρωμαίοι δεν ήθελαν να εγκαταλείψουν τις αγαπημένες τους οικογένειες. Αποτέλεσμα? Ο Κλαύδιος ακύρωσε όλους τους αρραβώνες και γάμους της Ρώμης. Ο Αγιος Βαλεντίνος ήταν ιερέας στην Ρώμη και κρυφά πάντρευε ζευγάρια Ο Κλαύδιος τον έβαλε φυλακή με την ποινή του αποκεφαλισμού.

Στο φεστιβάλ όπου ακολουθούσε οι προστάτες της Χριστιανικής Εκκλησίας στην Ρώμη αντικατέστησαν τα ονόματα των Αγίων και έτσι το όνομα Αγιος Βαλεντίνος επιλέχθηκε για τον εορτασμό της γιορτής. 

apolitisto steki

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΗΛΕΙΑ ΚΑΙ ΗΛΕΙΟΙ!

Σε μια προσπάθεια ιστορικής αναδρομής για την ενημέρωση όσων δεν γνωρίζουν πολλά για την τόσο ιστορική περιοχή μας θα ξεκινήσω με την προέλευση τν προγόνων μας και θα συνεχίσω στο μέλλον με αναφορές σε περιοχές του Νομού και σε βιογραφίες επιφανών Ηλείων που σημάδεψαν με το έργο τους τόσο την εν λόγω περοχή όσο και ολόκληρη την Ελλάδα.Η περιήγηση θα ξεκινήσει από τα Αρχαία χρόνια και θα καταλήξει μέχρι τις μέρες μας.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Ηλείοι ήταν αρχαίο ελληνικό φύλο, εγκατεστημένο στην δυτική Πελοπόννησο στην περιοχή που αργότερα ονομάστηκε Ηλεία. Οι Ηλείοι προερχόμενοι από την περιοχή της Αιτωλίας, αποτέλεσαν συμμάχους των Δωριέων κατά την εκστρατεία των τελευταίων στην Πελοπόννησο. Εκμεταλευόμενοι την εκστρατεία αυτή κατέλαβαν για λογαριασμός τους την Ηλεία και υπέταξαν τις παλαιότερες φυλές, τους Επειούς στην βόρεια Ηλεία και τους Καύκωνες και Μινύες στην νοτιότερη που πήρε το όνομα Τριφυλία, λόγω της εγκατάστασης στην περιοχή τριών φύλων. Οι Ηλείοι χωρίστηκαν σε τρία κράτη, την Κοίλη Ηλεία ή Ήλιδα, την Πισάτιδα και την Τριφυλία.Σύμφωνα με την μυθολογία ο πρώτος βασιλιάς των Ηλείων, ο οποίος κατέλαβε την περιοχή που πήρε το όνομά τους, ονομαζόταν Όξυλος. Αυτός προερχόταν από την Αιτωλία, γεγονός που μαρτυρά την Αιτωλική καταγωγή των Ηλείων. Σε αυτόν αποδίδεται η ίδρυση των Ολυμπιακών Αγώνων. Σημαντικοί βασιλείς των Ηλείων ήταν ο Πέλοπας, ο Οινόμαος, ο Λάιας και ο Ίφιτος. Σπουδαιότερη πόλη των Ηλείων ήταν η Ολυμπία και ο έλεγχος της πόλης προκάλεσε μεγάλες διαμάχες ανάμεσα στα δύο ισχυρά κράτη των Ηλείων, την Ήλιδα και την Πισάτιδα. Η Πίσα είχε αρχικά τον έλεγχο των αγώνων καθώς η πόλη βρισκόταν μέσα στην επικράτειά της. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο πόλεις για τον έλεγχο των Αγώνων οδήγησε σε πόλεμο ανάμεσά τους που κράτησε από το 588 έως το 580 π.Χ. και είχε ως αποτέλεσμα την επικράτηση της Ήλιδας. Σε νέο πόλεμο που ξέσπασε στα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ. η Ήλιδα επικράτησε ξανά και κατέστρεψε την Πίσα (464 π.Χ.).
ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΗΛΕΙΩΝ.
Οι Ηλείοι από την περιοχή της Πίσας, ίδρυσαν κατά την διάρκεια του όγδοου αιώνα, αποικίες στην περιοχή της Θεσπρωτίας, στην κοιλάδα του Αχέρωντα. Οι τέσσερις πόλεις που ίδρυσαν οι Ηλείοι στην περιοχή ήταν η Πανδοσία, το Βουχέτιο, οι Βατίαι, και η Ελάτρεια (ή Ελάτρια). Το αποικιακό κράτος των Ηλείων στην περιοχή συγκρούστηκε με τους Θεσπρωτούς γειτονές του και τελικά καταλήθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ.

Σημαντικοί Ηλείοι

  • Αλεξίνος, φιλόσοφος της Μεγαρικής σχολής
  • Ιππίας, φιλόσοφος σύγχρονος του Σωκράτη
  • Φαίδων, φιλόσοφος της Ελεατικής σχολής 
  • Πύρρων, φιλόσοφος της σχολής του Σκεπτικισμού.