Ομάδα επιστημόνων
και συντηρητών του Βρετανικού Μουσείου είχαν εδώ και χρόνια ενδείξεις ότι ο Παρθενώνας δεν ήταν λευκός - όπως όλοι νομίζαμε- αλλά βαμμένος και διάφορα έντονα χρώματα. Πολλοί αρχαιολόγοι και ιστορικοί συμφωνούσαν με την άποψη αυτή δεν μπορούσαν να την τεκμηριώσουν...
....
Μέχρι που πριν από λίγους μήνες το Βρετανικό Μουσείο ανέπτυξε μια τεχνολογία με την οποία είναι δυνατός ο εντοπισμός χρωστικών ουσιών. Με αυτήν μπόρεσαν να καταγράψουν στα Μάρμαρα του Παρθενώνα μια ουσία που είναι γνωστή με την ονομασία 'αιγυπτιακό μπλε'. Πρόκειται για μια ουσία που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι για πάνω από δύο αιώνες για να χρωματίζουν τα αγάλματά τους, αλλά το χρώμα αυτό εξαφανίστηκε με το πέρασμα του χρόνου. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας Τζιοβάνι Βέρι, 'είναι η πρώτη πέραν πάσης αμφιβολίας απόδειξη πως τα γλυπτά δεν ήταν ολόλευκα, όπως νομίζαμε μέχρι σήμερα'.
Το 'αιγυπτιακό μπλε' εκπέμπει ένα υπέρυθρο φως όταν διεγείρεται και σε αυτό βασίστηκαν οι ερευνητές για να κατασκευάσουν έναν φορητό ανιχνευτή που εκπέμπει μια ακτίνα ερυθρού φωτός πάνω στην επιφάνεια του γλυπτού. Παράλληλα μια κάμερα ανιχνεύει το υπέρυθρο φως που εκπέμπεται από το 'αιγυπτιακού μπλε'.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν την τεχνολογία σε κάποια από τα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο και συγκεκριμένα σε τμήματα των αετωμάτων. Η έρευνα αποκάλυψε την παρουσία του μπλε χρώματος στη ζώνη της Ίριδος, πίσω από το άρμα του Ήλιου, και στον μανδύα της θεάς Διώνης.
Οι ειδικοί πιστεύουν πως ο ναός ήταν βαμμένος με πολλά χρώματα με κυριότερα το μπλε και το κόκκινο, ενώ πρέπει να υπήρχαν και πολλά σημεία που είχαν επίχρυση διακόσμηση. Ο Τζιοβάνι Βέρι σε συνέντευξή του δήλωσε πως οι έλληνες συντηρητές έχουν επίσης εντοπίσει στίγματα χρώματος στη ζωφόρο του Παρθενώνα τα οποία μπορεί να είναι 'Αιγυπτιακό μπλε'. Πρόσθεσε ότι θα ήθελε πολύ να έρθει στην Ελλάδα και να τα εξετάσει με τον ανιχνευτή του , αλλά λόγω του χρόνιου προβλήματος με τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, ίσως να μην είναι η κατάλληλη στιγμή.
πηγη:tsekouratoi
ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".
''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)
ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ
Ετικέτες
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΕΙΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΗΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΦΥΛΙΑ
- ΑΡΧΑΙΟΙ ΗΛΕΙΟΙ
- ΔΙΕΘΝΗ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΕΛΛΑΔΑ
- ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΘΙΜΑ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
- ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ-ΑΝΑΦΟΡΕΣ
- ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ ΗΛΕΙΟΙ
- ΗΛΕΙΑ
- ΗΛΕΙΑΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
- ΗΛΕΙΟΙ
- ΗΛΕΙΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ '21
- ΗΛΕΙΟΙ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ '21
- ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
- ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΑΙΪΚΑ
- ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ
- ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΑΙΪΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ
- ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΑΙΪΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ
- ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΤΑ
- ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
- ΠΕΡΙΕΡΓΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
- Φράσεις με σημασία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου