ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".

''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017

Μια άλλη ματιά για την Επέτειο της Επανάστασης!

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτια και τσεκουρι

Στα πλαίσια της μεθαυριανής εορτής-επετείου της αναγέννησης του ελληνισμού, θα ακουστούν τα ίδια κενά λόγια, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, από τους εκπροσώπους της δημόσιας πολιτικής ζωής που καμία σχέση δεν θα έχουν με το Νόημα της μεγάλης αυτής στιγμής του Γένους. Είναι γεγονός πως στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που ζούμε, η θύμηση της Επανάστασης έχει αρχίζει και ξεφτίζει, είναι η εποχή που οι ξεπουλημένοι ηγέτες μας καλούν να διαγράψουμε την ιστορία μας, να αποκοπούμε από τις ρίζες μας και να γίνουμε μέλη στον παγκόσμιο ιστό της λήθης και της απραξίας.
Η Επανάσταση του ΄21 θα φοβίζει πάντα, και θα είναι ένα φαινόμενο προς αποφυγή για αυτούς που επιθυμούν να ελέγχουν τις μάζες ανά τον κόσμο. Η εξέγερση των Ελλήνων δεν ήταν μόνο ενάντια στον δυνάστη τούρκο αλλά και στρεφόταν και ενάντια στα συμφέροντα της "Ιερής Συμμαχίας", ενός προθαλάμου της σημερινής Νέας Τάξης Πραγμάτων στην οποία συμμετέχουν και οι δικοί μας ηγέτες, οι οποίοι θέλουν να υποβαθμίσουν το πολύ σημαντικό γεγονός της 23ης Μαρτίου (και όχι της 25ης) με αποτέλεσμα οι Έλληνες να σκύβουν το κεφάλι και να πληρώνουν το κάθε λογής χαράτσι στους νέους κοτσαμπάσηδες, ως άλλοι εθελόδουλοι ραγιάδες.
Οι Έλληνες για τέσσερις αιώνες δεινοπάθησαν, υπέστησαν ταπεινώσεις και διαρκώς ήταν σε αναβρασμό τηρώντας την υποχρέωση απέναντι στην μακραίωνη ιστορία του Γένους και το καθήκοντος απέναντι στην αποκοιμησμένη πατρίδα. Και εξεράγει, και τα αέρια της έκρηξης πήραν στο διάβα τους την τυραννία του τούρκου αλλά και την αλαζονεία του τότε "πολιτισμένου" δυτικού κόσμου που μορφοποιούνταν στο πρόσωπο του πολιτικού εκτρώματος της εποχής, αυστριακού Μέτερνιχ.
Υποστηρίζουν πολλοί την ανυπαρξία του κρυφού σχολειού τοποθετώντας το σε συγκεκριμμένο χώρο της αρκαδικής γης και της δικαιολογίας περί αδυναμίας εκπαίδευσης του συνόλου του ελληνισμού. Γεγονός είναι πως το κρυφό σχολειό υπήρξε ένας γενικότερος θεσμός και λειτούργησε σε όλη την υποδουλωμένη Ελλάδα, σε μοναστήρια και εκκλησιές που λόγω ασυλίας κατείχαν την γνώση των προγόνων μας, και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την συνεισφορά τους σ΄αυτό.
Υποστηρίζουν, ακόμη την φράση του Κολοκοτρώνη που έλεγε: "Τσεκούρι και Φωτιά στους προσκυνημένους", πως αποτέλεσε δείγμα απανθρωπιάς. Κανείς όμως δεν λέει πόσες φορές
έμεινε ο Γέρος ολομόναχος από τους συναγωνιστές του οι οποίοι λόγω της έλλειψης εθνικής συνείδησης με την πρώτη δυσκολία έφευγαν για τα χωριά τους. Στα απομνημονεύματά του αναφέρει πως όταν θα έπαιρναν οι τούρκοι τα προσκυνοχάρτια και τα πήγαιναν στους Ευρωπαίους θα ήταν πολύ διαφορετική η έκβαση του αγώνα και διαφορετική η ματιά των. πιθανών μελλοντικών στηριγμάτων της Ελλάδας.
Και σε πολλές άλλες των περιπτώσεων έχει διαστρεβλωθεί η αλήθεια, αφού η ιστορία έχει καταγραφεί με υποκειμενική ματιά και είναι αναγκαίο να μπορούμε να αποκρυσταλλώνυμε τα γεγονότα. Σε μια εποχή που βουλιάζουμε καθημερινά μέσα στον βούρκο της λήθης και της υποταγής, όλα δείχνουν πως ζούμε την αρχή μιας νέας, ακόμα πιο ύπουλης κατοχής, χειρότερης της οθωμανικής και δύσκολα θα σηκώσουμε κεφάλι.
"Φωτιά και Τσεκούρι στους Προσκυνημένους"

Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Ο Γέρος περί Επανάστασης!

Αποτέλεσμα εικόνας για ο γερος στην πνυκα




"Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση."

(Απόσπασμα από τον λόγο του Γέρου στην Πνύκα)

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Περί 25ης Μαρτίου!

Αποτέλεσμα εικόνας για ο πίνακας με το λάβαρο της επανάστασης


Η 25η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το 1838 ως η ημέρα της έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης. Η ημερομηνία όμως είναι πλασματική και οφείλεται κατ΄αρχήν τον δήμαρχο της Αθήνας που καθιέρωσε τον πανηγυρικό εορτασμό σε αντίθεση με την επιθυμία του παλατιού, το οποίο κατόπιν μετά από αντιδράσεις του λαού νομοθέτησε. Ας δούμε δυο παλαιότερα άρθρα που αφορούν το συγκεκριμένο γεγονός.

1)Η 25η  Μαρτίου από μια διαφορετική οπτική γωνία,  
http://bitzimbardi.blogspot.gr/2015/03/25.html                                                 
2) Πώς και πότε γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25η Μαρτίου,                                  http://bitzimbardi.blogspot.gr/2011/03/25.html

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Η Επανάσταση του '21 και οι πάμπολλες προηγούμενες!


Αποτέλεσμα εικόνας για ελληνική επανάσταση

Η επανάσταση του ΄21 προκάλεσε κοσμοϊστορικό γεγονός για τα δεδομένα της εποχής. Η "Ιερή Συμμαχία" και η πολιτισμένη τότε δυτική Ευρώπη δεν ήθελαν, και δεν διανοούνταν, πως θα αλλάξει ο πολιτικός χάρτης της. Η "ανεκτική και δημοκρατική" οθωμανική αυτοκρατορία ήταν πηγή μεγάλων συμφερόντων για όλους και δεν είχαν την βιάση για κερματισμό της. Η επανάσταση του 1821 δεν ήταν η πρώτη που ξέσπασε από τους Έλληνες ενάντια στην τούρκικη σκλαβιά. Δεκάδες, εάν όχι εκατοντάδες επαναστάσεις έχουν καταγραφεί καθ’ όλη την διάρκεια της οθωμανικής κατοχής, άλλες λιγότερο κι άλλες περισσότερο επιτυχημένες. Η δίψα των Ελλήνων για την ανάκτηση της προγονικής ελευθερίας και δόξας δεν ήταν δυνατόν να πνιγεί στο αίμα που έχυνε στην ιερή ελληνική γη το τούρκικο γιαταγάνι. Κι όταν ήρθε πλέον το πλήρωμα του χρόνου, μια χούφτα αγράμματων και ταπεινών πολεμιστών αποτίναξε τον βάρβαρο δυνάστη από κάθε σημείο της υπόδουλης πατρίδας, ζωντανεύοντας στο πέλαγος του Αιγέα τις νέες Σαλαμίνες, και στις αδιάβατες κορφές της Πελοποννήσου την κλεφταρματολίτικη Τιτανομαχία.

Όπως έλεγε και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Γέρος του Μοριά: «Το Γένος ποτέ δεν υποτάχτηκε στον σουλτάνο. Είχε τα πάντα: το βασιλιά του, το στρατό του, τα κάστρα του. Βασιλιάς του, ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς. Στρατός του, οι Αρματολοί κι οι κλέφτες. Κάστρα του, η Μάνη και το Σούλι».

Οι Έλληνες πολέμησαν επί 4 αιώνες με τεράστιες απώλειες, όπως είχαν καθήκον και υποχρέωση να πράξουν. Υποχρέωση απέναντι στην μακραίωνη παράδοση του Γένους τους και καθήκον έναντι στην αλυσοδεμένη Πατρίδα. Εβδομήντα τέσσερις επαναστάσεις έχουν καταγραφεί κατά της οθωμανικής τυραννίας, πράγμα που με απλά μαθηματικά σημαίνει, ότι κάθε τετραετία, επί 400 χρόνια, οι Έλληνες έπαιρναν τα όπλα!

Μερικά από αυτά τα κινήματα είναι τα εξής:

1463: Δέκα χρόνια μόνο μετά την άλωση της Πόλης, σημειώνεται επαναστατικό κίνημα σε Σπάρτη, Λακεδαίμονα και Αρκαδία με επικεφαλής τους Πέτρο Μπούα και Μιχαήλ Ράλλη.

1479: Κίνημα στη Μάνη από τον Κορκόδειλο Κλαδά.

1481: Επαναστατεί η Χιμάρα και η Αυλώνα με αρχηγούς τον Κλαδά και τον Ιωάννη Καστριώτη.

1496, 1499: Επανάσταση σε Ήπειρο, Στερεά και Πελοπόννησο με υποκίνηση του Καρόλου Η’.

1532: Επανάσταση σε Κορώνη και Πάτρα με αρχηγούς τον Νικόλαο Μαμωνά-Παλαιολόγο, τον Μιχαήλ Καλόφωνο και άλλους.

1571: Επανάσταση σε Πελοπόννησο, Στερεά, Μακεδονία και Αιγαίο μετά την καταστροφή του τουρκικού στόλου στη Ναύπακτο από τους ενωμένους στόλους της Ευρώπης.

1612: Επανάσταση στα Γιάννενα από τον ηρωικό Δεσπότη Τρίκκης Διονύσιο τον «Σκυλόσοφο».

1684: Οι Έλληνες ξεσηκώνονται στο πλευρό των Ενετών και ελευθερώνουν τον Μωρηά. Η ελευθερία αυτή θα κρατήσει μέχρι το 1715.

1770: Κατά τα Ορλωφικά, όλη η Ελλάδα ξεσηκώνεται απ’ άκρη σε άκρη. Μετά την προδοσία της επανάστασης, οι τουρκικές αρχές προέβησαν σε φρικτές σφαγές εις βάρος Ελλήνων χριστιανών.

1778-1793: Ο «πειρατής» Λάμπρος Κατσώνης κυριαρχεί στο Αιγαίο και προξενεί στον τουρκικό στόλο τεράστιες καταστροφές.
Πολλές άλλες μικρότερες έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια της οθωμανοκρατίας και δεν αναφερόμαστε στις καθημερινές μικρομάχες της κλεφτουριάς, πράγμα που αποδεικνύει περίτρανα το ανυπότακτο πνεύμα του ελληνισμού. Τετρακόσια ολόκληρα χρόνια, δηλαδή δεκαπέντε σχεδόν γενιές μαύρης σκλαβιάς υπέφεραν οι Έλληνες, μα ποτέ δεν υποτάχθηκαν στον Σουλτάνο όπως μαθαίνουν στα παιδιά μας οι σύγχρονοι γενίτσαροι της υποταγής και του αφελληνισμού.

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Ο Κλέφτης κατά τον Κολοκοτρώνη!

Αποτέλεσμα εικόνας για κλεφτες στην τουρκοκρατια

Το κλέφτης ήταν καύχημα, έλεγε: " είμαι κλέφτης, και η ευχή των πατέρων ήτο να γίνει κλέφτης. Το <<κλέφτης>> εβγήκε από την εξουσία. Εις του πατρός μου τον καιρό, ήτν ιερό πράγμα να πειράζουν Έλληνα. Και όταν οι κλέπται ήρχοντο εις συμπλοκή με τους Τούρκους, όλοι οι γεωργοί άφηναν το ζευγάρι, και επάγαιναν να βοηθήσουν τους κλέπτας. Είς τας ημέρας μου επειράζοντο και Έλληνες ομοφρονούντες με τους Τούρκους. Όταν ήρθε ο Ανδρούτσος, πατέρας του Οδυσσέως, εγνωρίσθηκα εις την Μάνη, και τον εσυντρόφευσα έως την Κόρινθο. Εις τον κατατρεγμό μας, δια δεκαπέντε ημέρες ούτε εκοιμώμεθα ούτε ετρώγαμε, ασώσαμε τα φουσέκια, καθημέρα πόλεμο".

Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφτες (Κλέφτικο τραγούδι)

Μαύρη, μωρέ, πικρή ζωή που κάνουμε
Μαύρη ζωή που κάνουμε εμείς οι μαύροι κλέφτες, εμείς
οι μαύροι κλέφτες
Ποτέ, μωρέ, ποτέ μας δεν αλλάζουμε, ποτέ μας δεν αλλάζουμε
και δεν ασπροφορούμε
Όλη, μωρέ, όλη μερούλα πόλεμο
Όλη μερούλα πόλεμο το βράδυ καραούλι, το βράδυ καραούλι
Κοντά, μωρέ, κοντά, στα ξημερώματα
Κοντά στα ξημερώματα γυρίζω να πλαγιάσω, γυρίζω να πλαγιάσω
Το χε- μωρέ, το χέρι μου προσκέφαλο και το σπαθί μου στρώμα, και το σπαθί μου στρώμα
Το κα’μωρέ, καριοφίλι μ΄αγκαλιά
Τι καριοφίλι μ΄ αγκαλιά σαν το παιδί την μάνα, σαν το παιδί τη μάνα.