ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".

''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Οι μαρτυρίες των W. Churchill και D. Lloyd George για την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου



Η 19η Μαΐου έχει οριστεί ως ημέρα μνήμης για την γενοκτονία 350.000 Ελλήνων στην περιοχή του ιστορικού Πόντου από τις Κεμαλικές επαναστατικές δυνάμεις. Η ιστορία της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου δεν αποτελεί μια συρραφή επιπόλαιων διηγήσεων και θολών αναμνήσεων ηλικιωμένων, η ένα άθροισμα από Ελληνικές προπαγανδιστικές ιστορικές πηγές. Αντιθέτως είναι ένας συμπαγής συνδυασμός Τουρκικών, Αγγλικών, Γαλλικών, Ρωσικών διπλωματικών πηγών, δημοσιευμάτων των εφημερίδων της εποχής, επισήμων εκθέσεων επιτροπών, δηλώσεων Ευρωπαίων πολιτών που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες της Τουρκικής εθνοκάθαρσης, η οποία περιέργως, πλην της τιμητικής εξαίρεσης του κ. Φωτιάδη, δεν έχει κινήσει το ενδιαφέρον άλλων σύγχρονων "Ελλήνων Ιστορικών" που έχουν επιλέξει κυρίως να ασχολούνται με το "μεγαλείο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας" και τα πολυπληθή χαρέμια που συντηρούσαν οι Σουλτάνοι της. Τέλος πάντων. Στο σημερινό σύντομο νήμα μας θα αναφερθούμε εντελώς επιδερμικά σε κάποιες αναφορές της Ποντιακής γενοκτονίας από Άγγλους επισήμους της εποχής που εκτυλίχθηκαν τα τραγικά γεγονότα, που επιβεβαιώνουν τις Τουρκικές θηριωδίες.    
Η Βρετανική κυβέρνηση την εποχή που διαπράχθηκε η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου γνώριζε άριστα την κατάσταση και τα πραγματικά γεγονότα της τραγωδίας που εξελισσόταν στην Μέση Ανατολή. Οι πληροφορίες της προέρχονταν από την Αγγλική αποστολή που βρισκόταν στην Κωνσταντινούπολη, από τις Αμερικανικές Αποστολές που βρίσκονταν στον Πόντο. Στις 13 Ιανουαρίου 1922 ο Άγγλος υφυπουργός Εξωτερικών Λόρδου Cecil Harmsworth ανέφερε σε έκθεση του ότι "λέγεται ότι στα μικρά χωριά της Ανατολής όμιλοι εκ 500 η 600 προσώπων συνεσωρεύθεισαν εις οικείας η κεκλεισμένους περιβόλους και εκεί παρεδώθησαν εις τας φλόγας η εξοντώθησαν καθ΄οιονδήποτε τρόπον". Αλλού στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι "Επίσης βεβαιούται, και πρέπει να πιστεύσωμεν τας δηλώσεις ταύτας, ότι κατά το παρελθόν έαρ, 12.500 Έλληνες εσφάγησαν εν τη περιφερεία του Μπιλετζίκ" και τέλος ότι "πλείονες των 35.000 Ελλήνων, οι πλείστοι των οποίων εσφάγησαν ομαδικώς κατά βάρβαρον τρόπον, μετοτοπίσθησαν εκ του τμήματος του Πόντου κατά την διάρκεια του παρόντος έτους".
Ο Winston Churchill υπουργός Αποικιών της Αγγλίας εκείνη την εποχή, στο βιβλίο του "The aftermath and the world crisis 1918-1928" στην σελίδα 442 αναφέρει "...τον Μάιο (1922) καθυστερημένες ειδήσεις αιματηρών γεγονότων στην Ανατολία άρχισαν να εμφανίζονται δειλά στις δευτερεύουσες στήλες των εφημερίδων. Αναφορές των σφαγών του Χριστιανικού πληθυσμού δημοσιεύονταν καθημερινά. Οι λεπτομέρειες των ωμοτήτων που είχαν διαπράξει οι Τούρκοι στον Καύκασο τον χειμώνα του 1920, όταν οι πενήντα χιλιάδες Αρμένιοι είχαν αφανιστεί και οι φοβεροί εκτοπισμοί των Ελλήνων από την Τραπεζούντα και την Σαμψούντα το Φθινόπωρο του 1921, έφθαναν τώρα για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Τον Ιούνιο του 1922 η συστηματική εξόντωση των Ελλήνων στην Ανατολή βρισκόταν σε πλήρη ανάπτυξη...".
Ο τότε πρωθυπουργός της Αγγλίας David Lloyd George έκανε αναλόγου περιεχομένου δηλώσεις στην βουλή των κοινοτήτων στις οποίες μιλούσε για επίσημες αναφορές σύμφωνα με τις οποίες "δεκάδες χιλιάδες ανδρών, γυναικών και παιδιών απελαύνονταν και πέθαιναν". Ενώ στις ίδιες δηλώσεις ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "η Κεμαλική απόφαση για τους Έλληνες ήταν καθαρή και ηθελημένη εξολόθρευση. Εξολόθρευση δεν είναι δική μου λέξη, είναι λέξη που χρησιμοποιεί η Αμερικάνικη Αποστολή".     

Πηγές

Κωνσταντίνος Φωτιάδης, Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, εκδόσεις Ηρόδοτος

KOSTASEDESSA

ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΥΜΑΝΘΟ

Παρουσιάστηκε την Τετάρτη το ολοκληρωμένο έργο Ύδρευσης Δήμων και Τοπικών Κοινοτήτων της Ηλείας από τον Ερύμανθο. Η παρουσίαση ξεκίνησε από το Διυλιστήριο και συνεχίστηκε στη δεξαμενή που βρίσκεται στο Βασιλάκι, μετά στη δεξαμενή του Λαμπετίου και τέλος στη δεξαμενή του Κατακόλου, όπου επίσημοι και παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νερό του Ερύμανθου.
Το έργο, που καλύπτει τις ανάγκες περίπου 70.000 κατοίκων του νομού και περιλαμβάνει κεντρικό δίκτυο αγωγών μήκους 107 χιλιομέτρων, διυλιστήριο επεξεργασίας νερού και δεξαμενές αποθήκευσης, κόστισε 27.920.000 €.
Ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης του έργου και αντιδήμαρχος Πύργου Αντώνης Καράμπελας ανέφερε πως θα υδροδοτηθούν σε αρχική φάση 28 Κοινότητες και 2 πόλεις (ο Πύργος και η Αρχαία Ολυμπία) ενώ υπάρχει η δυνατότητα εφοδιασμού με πόσιμο νερό και των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στο Κατάκολο.
Ακόμη σημείωσε ότι για τη λειτουργία συνολικά του έργου πρέπει, πέραν της σύνδεσης του αγωγού με τις δεξαμενές του Πύργου και του Κατακόλου που έχει ήδη γίνει, να προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες σύνδεσης του αγωγού με τις δεξαμενές όλων των Κοινοτήτων των Δήμων Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας.

Ποιοι θα πίνουν νερό από τον Ερύμανθο και όχι από το... μπουκάλι Τα Δημοτικά Διαμερίσματα που μπορούν αυτή τη στιγμή να υδροδοτηθούν είναι: Άσπρα Σπίτια, Βασιλάκι, Λούβρο, Κάμενα, Μουριά, Λιναριά, Μιράκα, Αρχαία Ολυμπία, Φλόκα, Κοσκινάς, Μάγειρας, Κλαδέος, Πλάτανος, Πελόπιο, Πουρνάρι, Στρέφι, Παλαιοβαρβάσαινα, Σαλμώνη, Βαρβάσαινα, Κολλίρι, Πύργος, Λαστέϊκα, Αγ. Ιωάννης, Βυτινέϊκα, Γρανιτσέϊκα, Σκουροχώρι, Κορακοχώρι, Λεβεντοχώρι, Σκαφιδιά και Κατάκολο.

Υπάρχουν ολοκληρωμένες και ώριμες– αδειοδοτημένες μελέτες για την επέκταση του υδραγωγείου στα υπόλοιπα πέντε Δημοτικά διαμερίσματα (τοπικές Κοινότητες) του Δήμου Πύργου και σε ολόκληρους τους Δήμους Ιάρδανου και Βώλακος ενώ έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για κατασκευή νέου εξωτερικού υδραγωγείου, με σκοπό την υδροδότηση των Δήμων Σκιλλούντος και της πόλης της Ζαχάρως. Με την υλοποίηση των παραπάνω έργων θα μπορούν να υδρεύονται απρόσκοπτα περίπου 100.000 κάτοικοι του νοτίου τμήματος της Ηλείας, με νερό καλής ποιότητας.
AMALIADA NEWS





Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Χρονίως πάσχουσα η δασοπροστασία στη χώρα μας

Για ακόμη μία χρονιά, η χώρα μας υποδέχεται την αντιπυρική περίοδο με λιγοστά ή... παλιά όπλα στη φαρέτρα της:
 Οι υπάρχοντες πόροι δεν έχουν κατανεμηθεί εγκαίρως, η στελέχωση του Πυροσβεστικού Σώματος είναι ελλιπής, το πλαίσιο οργάνωσης στο επίπεδο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) παρουσιάζει ελλείμματα, η δασική έρευνα υστερεί, ενώ η ενημέρωση του κοινού ουσιαστικά απουσιάζει. Και ενώ η οικονομική κρίση υποφώσκει ως αιτία για την ελλιπή ετοιμότητα του μηχανισμού δασοπροστασίας, η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς υποστηρίζει ότι μια σημαντική βελτίωση είναι δυνατή μόνο με συντονισμό και έγκαιρο προγραμματισμό. Συγκεκριμένα: Κεντρικός συντονισμός και συνολικός σχεδιασμός. Η θετική προσπάθεια συντονισμού των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Προστασίας του Πολίτη με τη διοργάνωση διυπουργικής επιτροπής δεν έχει κινήσει ουσιαστικά βήματα προόδου. Παρά την ψήφιση του νόμου για τη μετάταξη των αγροφυλάκων στις δασικές υπηρεσίες, η διαδικασία ενσωμάτωσής τους σε αυτές δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Έμφαση στην πρόληψη και όχι την καταστολή. Ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι η αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών απαιτεί κυρίως σωστή διαχείριση και πρόληψη και όχι απλώς μονοσήμαντη καταστολή, δεκαπέντε μέρες μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, δεν έχουν ακόμα κατανεμηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες οι προβλεπόμενοι πόροι, ενώ η χρηματοδότηση της Δασικής Υπηρεσίας για έργα αντιπυρικής προστασίας είναι φέτος μειωμένη κατά 10%, σε σχέση με πέρυσι. Οι ΟΤΑ ακόμη δεν έχουν λάβει τα 23 εκ. ευρώ από τη ΓΓΠΠ για εργασίες αντιπυρικής προστασίας, ενώ ακόμη κι όταν αυτά διατεθούν, η έλλειψη αξιολόγησης και διαφάνειας υποσκάπτει σοβαρά την αποτελεσματική χρήση τους για δασοπροστασία. Ακόμη όμως και τα υπάρχοντα κονδύλια για έργα αντιπυρικής προστασίας ύψους 45 εκ. ευρώ, από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», δεν έχουν ακόμη απορροφηθεί. Οι μόνοι πόροι εν τέλει που έχουν εγκριθεί μέχρι στιγμής αφορούν σε μεταφορές πιστώσεων του έτους 2010 από τον Ειδικό Φορέα Δασών και αθροίζουν περίπου σε 1,5 εκ. ευρώ.
Κοινωνική εγρήγορση – εθελοντική συμμετοχή. Η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε επίπεδο αξιοποίησης των εθελοντών, παρότι η συνεισφορά τους είναι κρίσιμη στην αντιμετώπιση πυρκαγιών παγκοσμίως. Χρόνια προβλήματα και καθυστερήσεις σε νομοθετικές και οργανωτικές πρωτοβουλίες αποτελούν τροχοπέδη για την ουσιαστικότερη συμμετοχή τους. Κατηγοριοποίηση και ανανέωση του Μητρώου Εθελοντών της ΓΓΠΠ (με κατάλληλα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια), ενιαία πιστοποιημένη εκπαίδευση, ασφάλιση, σαφές πλαίσιο αξιοποίησης και ενεργοποίησης, υλική ενίσχυση είναι αυτονόητες λειτουργίες για κάθε σύστημα Πολιτικής Προστασίας.
«Με την τρέχουσα οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα να αποτελεί το άλλοθι για κάθε πιθανή ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού, η φετινή αντιπυρική περίοδος μας βρίσκει για ακόμη μία φορά απροετοίμαστους. Σε τι βαθμό όμως εξαρτάται η αποτελεσματική δασοπροστασία από τα οικονομικά δεδομένα; Παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη μείωση της πενιχρής χρηματοδότησης, τα χρονίζοντα προβλήματα στον συγκεκριμένο τομέα απαιτούν κυρίως πολιτική βούληση και δευτερευόντως οικονομικούς πόρους. Ελπίζουμε, έστω και την ύστατη ώρα, η Πολιτεία να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων», τονίζει ο Δημήτρης Καραβέλλας, Διευθυντής του WWF Ελλάς.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι από την ΤΡΥΠΗΤΗ ΟΛΥΜΠΙΑΣ στις πυρκαγιές του 2007!

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

ΤΟ IN2LIFE ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ

Το γνωστό ειδησεογραφικό site IN2LIFE σε άρθρο του σχετικά με τις δύο κορυφαίες διαδρομές εντός συνόρων για εκδρομή συνπεριέλαβε την διαδρομή  ορεινή Αρκαδία - παραλιακή Ηλεία με αναφορά στο Μοναστήρι της Ίσοβας και στο χωριό μας με στοιχεία που δανείστηκε από το bitzimbardi.blogspot.com. Σίγουρα αποτελεί διαφήμιση για τον τόπο μας που τόσο πολύ την χρειάζεται.
Πατήστε εδώ:
http://www.in2life.gr/escape/infoguide/articles/198432/article.aspx?singlepage=1

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

ΤΑΚΗΣ ΔΟΞΑΣ

O Τάκης Δόξας (1913-1976 ήταν ποιητής, συγγραφέας και θεατρικός συγγραφέας. Το πραγματικό όνομα του ήταν Παναγιώτης Λαμπρινόπουλος
O 'Τάκης Δόξας' γεννήθηκε στον Πύργο και σπούδασε στη Σχολή Συνεταιριστών στην Αθήνα. Θα αναφερθώ στον αριστοτέχνη του λόγου τον άνθρωπο με την ακατάβλητη ζωτικότητα, το νεανικό σφρίγος, τη ζηλευτή αισιοδοξία τον εκλεκτό κι ακαταμάχητο πνευματικό εργάτη που όλη του τη ζωή τη διάβηκε μέσα από τριβόλους και παγίδες μέσα από τα αγκάθια της πικρής αγνωμοσύνης και τα κώνεια της αδιαφορίας, αλλά μέσα στην καθολική αναγνώριση από το ανώνυμο πλήθος τον απλό χωρικό, το μαθητή , το φοιτητή, τον επαγγελματία, τον εργάτη, τον βιομήχανο, από όλα τα στρώματα του λαού.
Ο Τάκης Δόξας, το λαμπρό παιδί της μυθικής Ήλιδας και της πανανθρώπινης Ολυμπίας είχε γίνει ο αγαπημένος ποιητής του λαού που τα έργα του μυστικά και μαστορεμένα γίνονταν τροφή και ζωογόνο νερό από τη δική του ανεξάντλητη κρουσταλλένια νερομάνα.
Ο ποιητής μας μπορούσε να μεταδίδει γόνιμα τους εσωτερικούς κραδασμούς και κρατούσε αδιαφιλονίκητα τη μυστική ακτινοβολία του λόγου και της τέχνης.
Ο Δόξας ήταν κυρίως πεζογράφος και καλλιέργησε όλα τα είδη του πεζού λόγου: Διήγημα, Μυθιστόρημα, Νουβέλα, Δοκίμιο κ.λ.π.
Ως ποιητής φανερώθηκε το 1938 με την ποιητική συλλογή «ΛΕΥΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ». Μ’ αυτή τη συλλογή έμπαινε με το σπαθί του στο χώρο της ποίησης όπως νωρίτερα είχε μπει επίσης επάξια στον πεζό λόγο με τα έργα του «Οι ίδιες πάντα ιστορίες», 1932. Η απολογία του Καμπούρη» 1936 «Μαρία Πολυδούρη» 1937.
Από εκείνη την ώρα που ο Τάκης Δόξας έμπαινε στην ποίηση είχε στα χέρια, από το δρόμο της εσωτερικής και εξωτερικής γοητείας, την καρδιά και το νου του αναγνώστη και από τότε ακριβώς κέρδισε την ωραία μάχη της πνευματικής ευθανασίας
Με την ποίησή του έδινε στο συνάνθρωπό του ότι καλύτερο έκρυβε ο εσωτερικός του κόσμος και δενότανε γερά με τους κόσμους της πιο άδολης ανθρώπινης αγάπης και προχωρούσε στο άπειρο θεϊκό κάλλος.
Η αγάπη είναι μια δικαίωση της ανθρώπινης αποστολής στη γη και τούτο το συναίσθημα δονούσε κάθε στιγμή κάθε ώρα την ψυχή του ποιητή και τον έκανε να πάσχει και να συμπάσχει με τις αγωνίες και τις προσδοκίες της επαρχίας ειδικότερα.
Γεννημένος και ριζωμένος στον Πύργο έμεινε πιστός στον τόπο που τον γέννησε, στον τόπο που πέρασε πικρές κι ευχάριστες στιγμές γιατί έτσι πραγματικά είναι το μωσαϊκό της επαρχίας πολλές φορές κακότεχνο και υπερβολικά πολλές φορές φορτωμένο με τα ψηφίδια της πίκρας.
Παρ΄ ότι η πίκρα της μοναξιάς και η πλήξη της επαρχίας τον μάστιζε, ο Τάκης Δόξας έμεινε το μετερίζι των πνευματικών του αγώνων στον Πύργο και από εδώ γράφει για την επαρχιακή πλήξη στο ποίημα του «ΕΠΑΡΧΙΑ 1951»

Πόσο πλήξαμε σ΄αυτό τον τόπο
Με μια θλιμμένη νεραντζιά π΄ανθίζει και πεθαίνει
Με μια καρδιά που περιπατεί
Ίδιο σκυφτή φθινόπωρο ίδιο σκυφτή στον ήλιο.
Μας κούρασε κι ο δρόμος
Να σέρνεται με τα άλογα τα’ αστέρια τους ανθρώπους
Πρόσωπα τόσο γνώριμα μες΄του καιρού τη σκόνη
Φτηνά ξεπερασμένα.
Είναι κι ένα βιβλίο
Που μείναμε διαβάζοντας την πρώτη του σελίδα
Μια ιστορία που εξέφτησε αμέσως.
Κι απάνω μας ο ουρανός
Με τα μαγουλά του στα δυο του χέρια
Σάμπως να σκέφτεται την ξέρα την απέραντη
Που μήτε μια ώρα δεν εκάρπισε
Κι ούτε μια προσδοκία δεν φυτρώνει.
Αλήθεια η επαρχία του Τάκη Δόξα μήτε μιαν ώρα δεν εκάρπισε ούτε μια προσδοκία δεν φυτρώνει.

Υπηρέτησε στο πρωτοδικείο του Πύργου ενώ το 1954 διορίστηκε διευθυντής της δημόσιας βιβλιοθήκης της ίδιας πόλης, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι τον θάνατό του. Το 1957 τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο Πελοποννησιακής Πεζογραφίας από την ΑΚΑΔΗΜΊΑ ΑΘΗΝΩΝ. Με την διαθήκη του κληροδότησε 6.466 τόμους βιβλίων στη δημόσια βιβλιοθήκη.

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Γιορτή της Μητέρας

Στην αρχαία Ελλάδα, μια γιορτή ανοιξιάτικη ήταν αφιερωμένη στη Θεά Γαία (Μητέρα Γη), μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αυτή ήταν και η πρώτη μορφή εορτασμού της Μητέρας.
Τη γιορτή αυτή διαδέχθηκε η γιορτή η αφιερωμένη στην κόρη της Γαίας, τη Ρέα. Η Ρέα ήταν η σύζυγος του Κρόνου και η Μητέρα του Δία και όλων των Θεών της αρχαίας Ελλάδας.

Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, συναντάμε τη Γιορτή της Μητέρας ως γιορτή αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη, που γινόταν κάθε Μάρτιο.
Στη συνέχεια, φτάνουμε στην Αγγλία του 15ου-16ου αι. μ.Χ., όπου γιορταζόταν η "Mothering Sunday", δηλ. η "Κυριακή της Μητέρας", την 4η Κυριακή της Σαρακοστής, και ήταν αφιερωμένη στις μητέρες. Εκείνη τη μέρα όλοι οι υπηρέτες έπαιρναν από τα αφεντικά τους μία μέρα άδεια, για να επισκεφτούν τα σπίτια τους και να περάσουν την μέρα τους μαζί με τις μητέρες τους.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στις αρχές του 20ού αιώνα, η δασκάλα Άννα Τζάρβις (Anna Jarvis) από τη Φιλαδέλφεια, αγωνίστηκε για την καθιέρωση της Γιορτής της Μητέρας, τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Ήθελε να τιμήσει τη μητέρα της που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Νοτίων και Βορείων Αμερικανών μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864. Οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν το 1914, όταν το Κογκρέσο όρισε την επίσημη εθνική Γιορτή της Μητέρας τη γιορτή αυτή.

Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Γιορτή της Μητέρας στις 2 Φεβρουαρίου του 1929, για να συνδυαστεί η Γιορτή αυτή με τη χριστιανική γιορτή της Υπαπαντής. Τελικά, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η γιορτή μεταφέρθηκε από τις 2 Φεβρουαρίου στη 2η Κυριακή του Μαΐου.

Εμείς, όμως, να δείχνουμε την αγάπη μας στη Μάνα μας όχι μόνο τη 2η Κυριακή του Μαΐου, αλλά κάθε μέρα και κάθε στιγμή, όπως και εκείνη μας δείχνει την αγάπη της κάθε στιγμή. Ανθοδέσμες, γλάστρες, σοκολατάκια είναι ασήμαντα δώρα μπροστά σε ένα φιλί και μια σφιχτή αγκαλιά που θα δίνουμε κάθε μέρα στη μάνα μας.
http://users.sch.gr/mstamati

Σάββατο 7 Μαΐου 2011

ΤΑΚΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Τάκης Σινόπουλος (17 Μαρτίου 1917-25 Απριλίου 1981) ήταν ποιητής και συγγραφέας.
Γεννήθηκε στον Πύργο Ηλείας και ήταν πρωτότοκος γιος του φιλολόγου Γιώργου Σινόπουλου και της Ρούσας-Βενέτας Αργυροπούλου. Σπούδασε ιατρική στο πανεπιστήμιο Αθηνών και αποφοίτησε το 1944. Το 1934 δημοσίευσε το ποίημα «Προδοσία» και το διήγημα «Η εκδίκηση ενός ταπεινού» στην Πυργιώτικη εφημερίδα «Νέα Ημέρα» με το ψευδώνυμο Αργυρός Ρουμπάνης. Το 1941 επιστρατεύτηκε ως λοχίας υγειονομικού ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής δημοσίευσε μεταφράσεις Γάλλων ποιητών καθώς και μερικά δοκίμια για την ποίηση. Το 1942 φυλακίστηκε για μικρό χρονικό διάστημα από τους Ιταλούς ως αντιστασιακός ενώ την περίοδο του εμφυλίου ήταν γιατρός σε τάγμα πεζικού. Με το τέλος του εμφυλίου άρχισε να εργάζεται ως γιατρός στην πρωτεύουσα. Το 1951 κυκλοφόρησε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «το Μεταίχμιο». Ο Τάκης Σινόπουλος επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τους Τ.Σ. Έλιοτ, Σεφέρη και Έζρα Πάουντ. Γενικά η ποίηση του είναι λυρική, επιγραμματική και κυριαρχείται από τραγική αυτογνωσία και απαισιοδοξία. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του παρατηρήθηκε μια μεταστροφή στη χρήση του γλωσσικού υλικού προς έναν αντιποιητικό, επιθετικό και συχνά ειρωνικό λόγο. Μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης του το είχε δωρίσει στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Έγραψε επίσης τις ποιητικές συλλογές «Το άσμα της Ιωάννας και του Κωνσταντίνου», που τιμήθηκε με το κρατικό βραβείο ποίησης το 1961, «Γνωριμία με τον Μαρξ», «Νύχτα και αντίστιξη», καθώς και διάφορες μελέτες και δοκίμια όπως την «Στροφή» για το έργο του Σεφέρη.
Απεβίωσε στην Αθήνα στις 25 Απριλίου 1981 (παραμονή του Πάσχα του 1981), και ήταν παντρεμένος με την Μαρία Ντότα, η οποία το 1995 δώρισε το σπίτι που έμενε στον δήμο Νέας Ιωνίας με σκοπό την στέγαση του ιδρύματος «Τάκης Σινόπουλος». Επίσης προτομή του ποιητή υπάρχει στην πλατεία, έξω από το σπίτι του, στην οδό Τάκη Σινόπουλου στον Περισσό.
wikipedia

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

ΣΒΗΝΕΙ "ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ"

Έκκληση οικονομικής βοήθειας έκανε σήμερα το «Χαμόγελο του Παιδιού», η οργάνωση που δίνει λύσεις 24 ώρες επί 365 ημέρες το χρόνο σε χιλιάδες ανυπεράσπιστα παιδιά.
Απευθυνόμενοι στους ανθρώπους, οι οποίοι ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς, όπως οι σημερινοί, μπορούν να έχουν πλεόνασμα ψυχής και να νιώσουν ότι μπορούν να βοηθήσουν παιδιά που βιώνουν τη φρίκη, ο πρόεδρος Κώστας Γιαννόπουλος και μέλη της οργάνωσης έθεσαν στη διάθεσή τους δύο τηλεφωνικούς αριθμούς, το 14545 για κλήσεις από σταθερό και κινητό με χρέωση 2,27 και 2,46 ευρώ αντίστοιχα και το 54020 για SMS με τη λέξη ΧΑΜΟΓΕΛΟ ή XAMOGELO με χρέωση 2,46 ευρώ, ζητώντας τη βοήθειά τους
(ισχύουν σε μόνιμη βάση).
«Για τα παιδιά, όχι για την οργάνωση, γιατί το Χαμόγελο του Παιδιού είναι λύση και πρέπει να παραμείνει λύση», τόνισε ο πρόεδρος Κώστας Γιαννόπουλος σε συνέντευξη Τύπου.
«Χωρίς εσάς έχουμε μόνο ενάμιση μήνα ζωής. Πείτε μας τι να του κόψουμε; Τη στήριξη στο νοσοκομείο; Το σπίτι του; την εθνική γραμμή SOS; τις 8 κινητές ιατρικές μονάδες για παιδιά και νεογνά; το Amber Alert για τα εξαφανισμένα και υπό εκμετάλλευση παιδιά;», τονίζει η οργάνωση που εδώ και 16 χρόνια βρίσκεται στο πλευρό των κακοποιημένων, παραμελημένων, πεινασμένων, άρρωστων παιδιών δίνοντας λύσεις σε καταστάσεις απόγνωσης, μέσα από ένα σταθερό δίκτυο υποδομών σε όλη τη χώρα. Για να μην κοπεί τίποτα από όλο αυτό το έργο που επαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη των παιδιών, η οργάνωση χρειάζεται «το ευρώ που δεν περισσεύει».
Γιατί χωρίς αυτό το ευρώ, τα 275 παιδιά-θύματα κακοποίησης που φιλοξενούνται στα 11 σπίτια της οργάνωσης θα βρεθούν χωρίς σπίτι. Γιατί μόνο πέρσι η Εθνική Γραμμή για Παιδιά και Εφήβους SOS 1056 απάντησε σε 270.000 κλήσεις για βοήθεια, οι κινητές ιατρικές μονάδες μετέφεραν 2.360 νεογνά και παιδιά που κινδύνευαν, οι εθελοντές στάθηκαν στο πλευρό 9.344 παιδιιών που νοσηλεύθηκαν. Γιατί κάθε μήνα στηρίζονται από το Χαμόγελο του Παιδιού 3.000 παιδιά και οι οικογένειές τους που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού δεν είναι ευχολόγια και φιλανθρωπία. Παράγουμε έργο, είμαστε μπροστά, όποια μέρα του χρόνου κι αν είναι, εμείς θα ανταποκριθούμε», είπε ο κ. Γιαννόπουλος περιγράφοντας τραγικές ιστορίες που σκιαγραφούν τη δεινή πραγματικότητα, η οποία υπάρχει στην Ελλάδα για χιλιάδες τρυφερές ψυχές, από την έλλειψη υποδομών. Παιδιά που παρκάρονται για λίγο στα νοσοκομεία για να επιστρέψουν κάποια στιγμή στα σπίτια όπου βιάζονταν, παιδιά χωρίς ελπίδα, στοργή, φαγητό. Παιδιά που βρίσκουν στο Χαμόγελο του Παιδιού μια αγκαλιά να τα προστατεύσει.
Ο Σύλλογος δεν χρηματοδοτείται από το κράτος. Ολόκληρος ο οργανισμός επιβιώνει αποκλειστικά χάρη στις χρηματικές δωρεές του απλού κόσμου και τις χορηγίες, χρηματικές ή σε είδος, φίλων και εταιριών που συμμετέχουν με τον τρόπο αυτό στην ποιοτική κάλυψη των αναρίθμητων αναγκών τις οποίες αντιμετωπίζουν τα παιδιά που το Χαμόγελο του Παιδιού έχει υπό την προστασία του. Τα οικονομικά του στοιχεία ελέγχονται κάθε χρόνο από ορκωτούς λογιστές και, όπως προκύπτει, μόλις το 10% των εσόδων του δαπανάται για τη διοικητική του λειτουργία.
Στο πλευρό του το Χαμόγελο του Παιδιού έχει περίπου 4.000 εθελοντές.

Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ : Ο ΚΑΛΟΣ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ο Θανάσης Βέγγος, ήταν Έλληνας κωμικός ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου. Έχει παίξει σε 126 ταινίες, σε 52 από τις οποίες ως πρωταγωνιστής και έχει σκηνοθετήσει (πρωταγωνιστώντας ταυτόχρονα) ακόμη επτά ταινίες. Θεωρείται ένας από τους πιο δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ μέχρι πρόσφατα συνέχιζε να εμφανίζεται σε ταινίες, τηλεόραση και θέατρο.

Γεννήθηκε στον Πειραιά, στο Νέο Φάληρο, στις 29 Μαΐου του 1927 από το Βασίλη και την Ευδοκία Βέγγου, των οποίων ήταν και το μοναδικό παιδί. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος, συγκεκριμένα εργαζόταν στην Εταιρεία Ηλεκτρισμού, και ήρωας της αντίστασης. Μετά τον πόλεμο, εκδιώχθηκε από τη δουλειά του εξαιτίας των πολιτικών του φρονημάτων. Η απόλυση του πατέρα του προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια του Θανάση, κάτι που τον αναγκάζει να ριχτεί στον αγώνα για το μεροκάματο. Κυριότερη μεταξύ των επαγγελμάτων με τα οποία ασχολήθηκε ήταν η απασχόληση σε επεξεργασίες δερμάτων. Παράλληλα έκανε διάφορα μικροθελήματα στη γειτονιά του. Τα χρόνια 1948-1950 εξορίστηκε στη Μακρόνησο, όπου γνωρίστηκε με τον μετέπειτα γνωστό σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο. Αυτή η γνωριμία οδήγησε στην πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο, το 1954 στην ταινία Μαγική Πόλις του Κούνδουρου. Για τα επόμενα πέντε χρόνια έπαιξε σε μικρούς ρόλους, εργαζόμενος παράλληλα και ως φροντιστής στα πλατό. Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε σε μερικές από τις πιο ιστορικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως Ο δράκος, Διακοπές στην Αίγινα, Μανταλένα, Συννεφιασμένη Κυριακή, Ο Ηλίας του 16ου, Ποτέ την Κυριακή. Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος είναι μαζί με το Νίκο Σταυρίδη στην ταινία Οι δοσατζήδες του 1960. Τον ίδιο καιρό, το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού όχι από Σχολή αλλά ως εξαιρετικό ταλέντο με εξετάσεις σε ειδική επιτροπή. Η πρώτη του θεατρική παράσταση ήταν στην επιθεώρηση «Ομόνοια πλατς πλουτς», δίπλα στους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη, επίσης το 1959. Τα επόμενα χρόνια, συνεργαζόμενος κυρίως με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη, αναπτύσσει τον τύπο του νευρικού, αεικίνητου τύπου, που τον καθιέρωσε και αρχίζει να γίνεται δημοφιλής. Με ταινίες όπως Ψηλά τα χέρια, Χίτλερ, Μην είδατε τον Παναή, Ζήτω η τρέλα, Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης καθιερώνεται στη συνείδηση του κοινού. Το 1964, σε αναζήτηση καλλιτεχνικής ελευθερίας, ίδρυσε τη δική του εταιρία παραγωγής ΘΒ - Ταινίες Γέλιου. Την περίοδο 1965-1969, συνεργαζόμενος με τον Πάνο Γλυκοφρύδη και τον Ερρίκο Θαλασσινό, αλλά και σκηνοθετώντας ο ίδιος κάποιες φορές, γύρισε τις καλύτερες κατά γενική ομολογία ταινίες του, όπως τις Φανερός πράκτωρ 000, Τρελός, παλαβός και Βέγγος, Ποιος Θανάσης;, που τις χαρακτηρίζουν το σουρεαλιστικό χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός και η πηγαία ερμηνεία. Παρά την εμπορική και καλλιτεχνική τους επιτυχία, οι ταινίες αυτές οδηγούν την εταιρία του Βέγγου σε κλείσιμο και τον ίδιο σε οικονομική καταστροφή, από την οποία θα συνέλθει μόνο μετά από πολλά χρόνια.
Η καριέρα του συνεχίζεται με τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη, ενώ η δημοτικότητά του παραμένει σταθερή κι οδηγεί στην αποθέωσή του από τον κόσμο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης του 1971, όπου η ταινία Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση; αποσπά τα βραβεία κριτικών και κοινού. Άλλη σημαντική ταινία αυτής της περιόδου είναι Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας του 1976. Η θεματολογία των ταινιών του μετατοπίζεται προς την κοινωνική κριτική, ενώ το 1983 σταματά για λίγα χρόνια να κάνει κινηματογράφο. Τη δεκαετία του '80 ασχολείται με το γύρισμα έξι βιντεοταινιών και της τηλεοπτικής σειράς Βεγγαλικά που, μετά από προσπάθειες πολλών ετών, προβλήθηκε τελικά στην τηλεόραση το 1988. Το 1990 εμφανίστηκε στη σειρά του ΑΝΤ1 Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης.
Η επιστροφή του στον κινηματογράφο γίνεται με την ταινία Ήσυχες μέρες του Αυγούστου του Παντελή Βούλγαρη. Η ερμηνεία του έχει πια διαφοροποιηθεί, είναι χαμηλών τόνων αλλά μεγάλης εκφραστικότητας, με κορυφαία στιγμή το ρόλο του στην ταινία Όλα είναι δρόμος του 1998. Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε επίσης στην Επίδαυρο, το 1997 στο ρόλο του Δικαιόπολι στους Αχαρνής και το 2001 στην Ειρήνη του Αριστοφάνη με μεγάλη επιτυχία. Το 2002, σχεδόν πενήντα χρόνια μετά την πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση, ο Θανάσης Βέγγος κράτησε έναν από τους βασικούς ρόλους στην τηλεοπτική σειρά Περί ανέμων και υδάτων. Συνεχίζει μέχρι σήμερα να είναι από τους πιο αγαπημένους και δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου. Η τελευταία κινηματογραφική συμμετοχή του ήταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη "Ψυχή βαθιά" το 2009.
Ο Θανάσης Βέγγος ήταν μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Σωματείου Παραγωγών. Ήταν μόνιμος κάτοικος της Αθήνας. Την εποχή που γυριζόταν Ο δράκος παντρεύτηκε την Ασημίνα Βέγγου, με την οποία ήταν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής του, και είχαν δύο γιους.
Ο Θανάσης Βέγγος νοσηλευόταν από τις 19 Δεκεμβρίου 2010 στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου "Ερυθρός σταυρός" λόγω εγκεφαλικού επεισοδίου. Απεβίωσε στις 3 Μαΐου 2011 στις 7:10 το πρωί, ενώ νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός, λίγο πριν συμπληρώσει τα 84 χρόνια του.
Υπήρξε φειδωλός σε δηλώσεις και συνεντεύξεις, ωστόσο στο παρελθόν ο ίδιος είχε δηλώσει : "Δουλεύω με το ένστικτο, δεν έχω κανένα ταλέντο, μόνο αυτή τη φάτσα. Εδώ είναι αποτυπωμένη όλη η μιζέρια, όλη η δυστυχία, όλος ο πόνος του ασήμαντου Έλληνα".
Ο Θανάσης Βέγγος είχε τιμηθεί με τα παρακάτω βραβεία:
Έτος
Φορέας
Βραβείο
Ταινία
1962 Ένωση Ελλήνων κριτικών

1971 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Α' Ανδρικού Ρόλου Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;
1971 Ένωση Ελλήνων κριτικών
Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;
1972 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ερμηνείας Α' Ανδρικού Ρόλου* Θανάση, πάρε τ' όπλο σου
1991 Κρατικό βραβείο Ερμηνείας Β' Ανδρικού Ρόλου Ήσυχες μέρες του Αυγούστου
1993 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ειδικό βραβείο για το σύνολο του έργου του
2008 Πρόσωπα 2008 Ειδικό βραβείο για το σύνολο του έργου του

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΚΡΗΤΙΚΗ ΑΣΠΙΡΙΝΗ

Καινοτομία με άρωμα Ελλάδας έρχεται στο χώρο της υγείας για να ανατρέψει την πεπατημένη στον τρόπο αντιμετώπισης του κρυολογήματος και της κοινής γρίπης. Η νέα, βιολογική ασπιρίνη αναμένεται να πάρει την έγκριση του ΕΟΦ λίαν συντόμως, οπότε και θα κυκλοφορήσει στα ράφια των φαρμακείων.
Κρητική σφραγίδα φέρει το απόλυτα φυσικό προϊόν, το οποίο αποτελείται αποκλειστικά από 3 είδη κρητικών βοτάνων διαλυμένων σε ελαιόλαδο. Η βιολογική κρητική ασπιρίνη, που είναι συσκευασμένη σε κάψουλα, παρασκευάστηκε από ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης και αποτελεί παγκόσμια πατέντα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Συνδυάζει, δε, την απόλυτη αξιοποίηση των κρητικών βοτάνων με τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η σύγχρονη φαρμακευτική επιστήμη.
Εμπνευστές της έρευνας είναι οι καθηγητές Ιατρικής Ηλίας Καστανάς και Χρήστος Λιόνης και ο καθηγητής Βιολογίας Στέργιος Πυρίντσος. Για την παρασκευή του φαρμάκου συνεργάστηκαν, επίσης, η Ένωση Αγροτικού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου και η ελληνική φαρμακοβιομηχανία Gallenica.
Σκοπός των επιστημόνων δεν είναι να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή ασπιρίνη, αλλά να προωθήσουν στην αγορά ένα φυσικό φάρμακο, το οποίο θα είναι βγαλμένο από την κρητική γη.
«Τα υλικά από τα οποία αποτελείται η κάψουλα δεν παρουσιάζουν, μέχρι στιγμής, επιπτώσεις στην υγεία. Η δοσολογία που θα συστήνεται θα είναι παρόμοια με την κατανάλωση 2 με 3 ροφημάτων την ημέρα», δηλώνει ο Ηλίας Καστανάς.
Η τιμή του φαρμάκου, σύμφωνα με τον όρο που έχει βάλει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ρεθύμνου, δεν πρόκειται να ξεπερνάει το 1 ευρώ.
Το φάρμακο αναμένεται να πάρει μέσα στο 2011 την έγκριση του ΕΟΦ.
HΛΕΙΑ ΤΩΡΑ