ΤΡΥΠΗΤΗ(ΎΠΑΝΑ, ΙΣΟΒΑ 'Η ΜΠΙΤΖΙΜΠΑΡΔΙ ): " Ίσταται κατά τον βορράν, στηριζόμενο επί φυσικού μπαλκονίου, εξόχως μεγαλοπρεπής και η περικλείουσα αιώνια βλάστηση αποτελεί τον μανδύα του. Αυτός λάμπει και απαστράπει εις όλα τα παιχνίδια των χρωμάτων εις καθημερινό θέαμα και ακτινοβολεί ως φαιοπράσινη φλόγα υπό τας πρωϊνάς αχτίδας του ηλίου".

''Πρός άρκτον δ' 'ομορα ήν τω Πύλω δύο πολίδια Τριφυλιακά 'Υπανα και Τυπανέαι και ποταμοί δε δύο εγγύς ρέουσι, ο τε Δαλίων (Διάγων) και ο Αχέρων εκβάλοντες εις τον Αλφειόν"
(Στράβων Η΄3,15)

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

ΤΡΥΠΗΤΗ :ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

ΠΕΘΑΝΕ Ο ΛΑΚΗΣ ΣΑΝΤΑΣ

Ο Λάκης Σάντας, ο άνθρωπος που μαζί με τον Μανώλη Γλέζο κατέβασε τη χιτλερική σημαία από τον βράχο της Ακρόπολης, άφησε την τελευταία του πνοή. 
Έφυγε από τη ζωή το πρωί του Σαββάτου σε ηλικία 89 ετών, ο ήρωας της Εθνικής Αντίστασης Απόστολος Σάντας.
Ο Λάκης (Απόστολος) Σάντας γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1922 στην Πάτρα, όπου τότε υπηρετούσε ο πατέρας του ως δημόσιος υπάλληλος.
Το 1934, η οικογένεια Σάντα εγκαθίσταται στην Αθήνα.
Τελειώνει το γυμνάσιο το 1940 και αμέσως μετά εισάγεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα αποφοιτήσει μετά την απελευθέρωση.
"Το βλέμμα μας έπεσε πάνω στη σημαία τους"
Τη νύχτα της 30ής προς 31η Μαΐου 1941, θα κατεβάσει, μαζί με το φίλο του Μανόλη Γλέζο τη χιτλερική σημαία από το βράχο της Ακρόπολης, γράφοντας μια χρυσή σελίδα στην ιστορία της αντίστασης κατά των Γερμανών
Εξιστορώντας το εγχείρημα υποστολής της χιτλερικής σημαίας από τον βράχο της Ακρόπολης στον Ηλία Πετρόπουλο, είχε πει: "Κι έξαφνα ένα δειλινό που ήμαστε στο Ζάππειο και ο ήλιος έγερνε λούζοντας τον ορίζοντα με εκείνα τα χρώματα που μόνο ο αττικός ουρανός έχει, τα μάτια μας γύρισαν στον βράχο της Ακροπόλεως. Μέσα στο υπέροχο φόντο της δύσης σταθήκαμε και κοιτούσαμε. Και τότε... το βλέμμα μας έπεσε πάνω στη σημαία τους που υπερήφανα κυμάτιζε ψηλά-ψηλά και η βαριά σκιά της πλάκωνε καταθλιπτικά όλη την Αθήνα, όλη την αττική γη. Να τι πρέπει να τους κάνομε! Ήρθε η σκέψη σαν σπίθα. Να τους την πάρουμε. Να την γκρεμίσουμε και να την ξεσχίσουμε και να πλύνουμε έτσι τη βρωμιά από τον Ιερό Βράχο. Την είχαν στήσει αυτήν την ίδια την πολεμική τους σημαία οι Ναζί θριαμβευτικά ως τότε στη Βαρσοβία, στη Βιέννη, στην Αμβέρσα, στη Νορβηγία, στο Παρίσι και στο Βελιγράδι και απειλούσαν να τη στήσουν σε όλο τον κόσμο τότε. Μα εδώ είναι Ελλάδα. Είναι η μικρή χώρα που απ' αυτή ξεπετάχτηκε η φλόγα του Πολιτισμού. Είναι η χώρα που δίνει το παράδειγμα πάντα στις κρίσιμες στιγμές της Ιστορίας".
ΝEWS247

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ

Η 1η Μαΐου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα των Eργατών κατά τη διάρκεια του ιδρυτικού συνεδρίου της Δευτέρας (Σοσιαλιστικής) Διεθνούς στις 20 Ιουλίου 1889 στο Παρίσι, εις μνήμην των θυμάτων του μακελειού του Σικάγου την 1η Μαΐου του 1886, όταν η αστυνομία άνοιξε πυρ κατά εργατών που διεκδικούσαν οκτάωρη εργασία και καλύτερες συνθήκες δουλειάς.
Την 1η Μαΐου 1886, με βασικό αίτημα το οκτάωρο και οδηγό τις επιτυχημένες διεκδικήσεις Καναδών συναδέλφων τους, τα εργατικά συνδικάτα των ΗΠΑ αποφάσισαν την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων, αφού την περίοδο εκείνη στις ΗΠΑ οι εργαζόμενοι αναγκάζονταν να δουλεύουν αμέτρητες ώρες, ακόμα και Κυριακές, χωρίς κανένα ρυθμιστικό πλαίσιο.

 Στην απεργία συμμετείχαν περίπου 350.000 εργάτες από 1.200 εργοστάσια, ενώ στην πορεία-διαδήλωση του Σικάγου πήραν μέρος περισσότεροι από 90.000 εργαζόμενοι.
Τρεις μέρες αργότερα, στις 4 Μαΐου, άρχισαν βίαιες συμπλοκές στην πλατεία Χεϊμάρκετ της πόλης, αφού, παρά τον ειρηνικό χαρακτήρα της πορείας, η αστυνομία πήρε εντολή να τη διαλύσει με τη βία κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης προς συμπαράσταση των απεργών, στην οποία συμμετείχαν ενεργά μέλη του αναρχικού κινήματος.
Πυροβόλησαν το πλήθος
Στις συμπλοκές που ακολούθησαν, άγνωστος από το πλήθος πέταξε προς τις αστυνομικές δυνάμεις μία χειροβομβίδα, η οποία εξερράγη, σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και τραυματίζοντας δεκάδες άλλους.
Σε απάντηση, οι αστυνομικοί άρχισαν να πυροβολούν κατά των συγκεντρωμένων, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τέσσερις διαδηλωτές και να τραυματιστούν πολλοί περισσότεροι.
Στις συγκρούσεις έχασαν τη ζωή τους και άλλοι έξι αστυνομικοί από πυρά, αδιευκρίνιστης προέλευσης. Την προηγούμενη ημέρα, άλλοι τέσσερις διαδηλωτές είχαν σκοτωθεί από τις αστυνομικές δυνάμεις έξω από το εργοστάσιο ΜακΚόρμικ.

 Μετά το μακελειό, οκτώ συνδικαλιστές, από τους οποίους οι έξι ήταν Γερμανοί μετανάστες, καταδικάστηκαν σε απαγχονισμό για τη βομβιστική επίθεση που προκάλεσε το θάνατο του αστυνομικού παρόλο που ο εισαγγελέας δεν είχε κανένα ουσιαστικό επιβαρυντικό στοιχείο εναντίον τους.
Ως μοναδικό επιχείρημα για την απόφασή του χρησιμοποίησε τους λόγους που εκφώνησαν, οι οποίοι κατά την άποψή του ενθάρρυναν τον άγνωστο που πέταξε τη βόμβα εναντίον των αστυνομικών. Από την πλευρά της υπεράσπισης των συνδικαλιστών υποστηρίχθηκε ότι, η ρίψη της βόμβας στους αστυνομικούς, ήταν πράξη προβοκάτσιας από το διαβόητο πρακτορείο ντετέκτιβ "Πίνκερτον", απεργοσπαστικό μηχανισμό που χρησιμοποιούσαν οι εργοδότες.
Η νίκη των εργατών
Η πρωτομαγιάτικη απεργία του 1886 είχε ως αποτέλεσμα να κερδίσουν το 8ωρο 185.000 εργάτες και να μειώσουν το χρόνο εργασία τους από δώδεκα σε δέκα ή και εννέα ώρες, τουλάχιστον άλλοι 200.000 εργάτες. Επίσης, σε πολλές περιοχές αναγνωρίστηκε η ημιαργία του Σαββάτου, ενώ αρκετές βιομηχανίες σταμάτησαν την κυριακάτικη εργασία.
Ύστερα από αυτά τα συγκλονιστικά γεγονότα, η Πρωτομαγιά υιοθετήθηκε ως η παγκόσμια μέρα της εργατικής τάξης και οι εκδηλώσεις της έλαβαν έκτοτε ετήσιο χαρακτήρα λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης σε όλο τον κόσμο.
Επίσημη γιορτή πολύ μεγάλης σημασίας, αφού είναι αφιερωμένη στους εργατικούς αγώνες και το σοσιαλιστικό κίνημα, είναι η Πρωτομαγιά στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας και στην Κούβα, ενώ υπήρξε κορυφαίο γεγονός στην πρώην ΕΣΣΔ που συνοδευόταν από μεγάλη στρατιωτική παρέλαση στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας, παρουσία του γενικού γραμματέα του ΚΚΣΕ, της κυβέρνησης και σύσσωμου του Ανωτάτου Σοβιέτ.
Η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα

 Η πρώτη ελληνική κινητοποίηση για την εργατική Πρωτομαγιά πραγματοποιήθηκε το 1893 από τον Κεντρικό Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Σταύρου Καλλέργη που ιδρύθηκε στις 20 Ιουλίου 1890 και εξέδιδε την εφημερίδα «Σοσιαλιστής». Περίπου 2000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στο Παναθηναϊκό Στάδιο (την Κυριακή στις 2 Μαΐου, αφού η Πρωτομαγιά ήταν Σάββατο και εργάσιμη ημέρα) και διαδήλωσαν υπέρ της οκτάωρης εργασίας, της καθιέρωσης της Κυριακής ως αργίας και της κρατικής ασφάλισης για τα θύματα εργατικών ατυχημάτων.
Οι συγκεντρωμένοι ενέκριναν ψήφισμα, το οποίο επέδωσαν στον Πρόεδρο της Βουλής για να το εκφωνήσει, αλλά αυτός κωλυσιεργούσε προκαλώντας την έντονη και μεγαλόφωνη αντίδραση του Καλλέργη που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψή του για διατάραξη της συνεδρίασης.
Ο Καλλέργης ξυλοκοπήθηκε και μεταφέρθηκε στο αστυνομικό τμήμα, όπου παρέμεινε για δύο μέρες και στη συνέχεια καταδικάστηκε σε φυλάκιση 10 ημερών.
Η Πρωτομαγιά γιορτάστηκε και το 1894 στο Παναθηναϊκό Στάδιο ύστερα από ενωτικό προσκλητήριο των διαφόρων σοσιαλιστικών ομάδων με ομιλητή τον Πλάτωνα Δρακούλη που αναφέρθηκε στα ιστορικά γεγονότα του Σικάγου. Παρέμβαση με πολεμικό ύφος κατά της πλουτοκρατίας έκανε τότε και ο Σταύρος Καλλέργης.
Από τότε χρειάστηκε να περάσουν δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια, ως το 1911 που γιορτάστηκε και πάλι η εργατική Πρωτομαγιά. Στο διάστημα αυτό ξέσπασαν μεγάλες απεργίες σε όλες σχεδόν τις πόλεις της Ελλάδας και σε πολλούς κλάδους, ενώ πολλά σωματεία και δευτεροβάθμιες οργανώσεις δημιουργήθηκαν.
Το 1911, η Φεντερασιόν Θεσσαλονίκης ανέλαβε τη διοργάνωση της εργατικής Πρωτομαγιάς στη συμπρωτεύουσα. Οι αστυνομικές δυνάμεις επενέβησαν και συνέλαβαν τους πρωτεργάτες, ανάμεσα σ? αυτούς τον Α. Μπεναρόγια, που εξορίστηκε στη Σερβία.
Την ίδια χρονιά, στην Αθήνα, αποφασίζεται να γιορταστεί εκ νέου η Πρωτομαγιά με πρωτοβουλία του Ν. Γιαννιού στο Μετς, με κεντρικό σύνθημα «8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ανάπαυση και 8 ώρες ύπνο».
Η Πρωτομαγιά γιορτάζεται ξανά το 1919, ένα χρόνο μετά την ίδρυση της ΓΣΕΕ, σε δώδεκα πόλεις. Τη χρονιά εκείνη έγινε και η πρώτη διάσπαση της ΓΣΕΕ, αφού από τα 11 μέλη τα 5 ήταν με το νεοϊδρυθέν ΣΕΚΕ (Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ελλάδος) και τα υπόλοιπα με το κόμμα του Βενιζέλου και διαφωνούσαν ως προς το περιεχόμενο του εορτασμού της. Στο μεταξύ, ψηφίστηκε ο Ν.281/1914 «περί Σωματείων» με τον οποίο κατοχυρώνεται το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι και τα σωματεία αρχίζουν να αποκτούν καθαρά εργατικό χαρακτήρα.
Η 1η Μαΐου, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Α.Ν. 380/68, αποτελεί υποχρεωτική αργία, όταν κηρύσσεται ως τέτοια με απόφαση του υπουργού Απασχόλησης, διαφορετικά εντάσσεται στις προαιρετικές αργίες. Για το εργατικό κίνημα και τους εκπροσώπους του είναι απεργία.
Ξεχωριστή σημασία στην ιστορία του τόπου έχουν επίσης τα γεγονότα που συνέβησαν την Πρωτομαγιά του 1936, του 1944 και του 1976:
Η σφαγή των καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη

 Σαράντα χιλιάδες περίπου καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ξάνθης, της Δράμας και της Καβάλας συμμετείχαν σε απεργία την Πρωτομαγιά ζητώντας την εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης. Σε απεργία αλληλεγγύης είχαν κατέβει και οι αυτοκινητιστές οι οποίοι είχαν στήσει στην Εγνατία οδοφράγματα για να προστατευτούν.
Στις 9 Μαΐου οι χωροφύλακες άρχισαν επιθέσεις στις συγκεντρώσεις των απεργών χτυπώντας «στο ψαχνό». Πρώτος έπεσε νεκρός ο Τάσος Τούσης και ακολούθησαν άλλοι τέσσερις.
Αντί για σημαίες υψώνονταν μαντίλια βουτηγμένα στο αίμα. Οι διαδηλωτές φώναζαν: «Κάτω οι δολοφόνοι, να φύγει η κυβέρνηση Μεταξά». Λίγο πιο πέρα οι χωροφύλακες πυροβολούν άοπλο πλήθος. «Απολογισμός»: 20 νεκροί, 300 τραυματίες. Το απόγευμα γίνεται νέα διαδήλωση, τη νύχτα η κυβέρνηση Μεταξά στέλνει στρατιωτικές δυνάμεις από τη Λάρισα και τέσσερα αντιτορπιλικά.
Την επόμενη ημέρα η κηδεία των θυμάτων είναι πραγματικός παλλαϊκός ξεσηκωμός αφού στο νεκροταφείο συγκεντρώθηκαν 150.000 άνθρωποι. Στις 11 Μαΐου κηρύσσονται απεργίες διαμαρτυρίας σε πολλές πόλεις της χώρας και στις 13 Μαΐου πανελλαδική απεργία.

 Οι καπνέμποροι υποχωρούν στις περισσότερες οικονομικές διεκδικήσεις, ενώ η κυβέρνηση Μεταξά αρνείται να ικανοποιήσει τα πολιτικά αιτήματα.
Ο Γιάννης Ρίτσος, ο οποίος είχε γεννηθεί την Πρωτομαγιά του 1909, συγκλονισμένος απ' τα γεγονότα, και ιδιαίτερα από το μοιρολόι της μάνας του πρώτου νεκρού πάνω από το πτώμα του γιου της, έγραψε τον «Επιτάφιο».
ΝEWS247

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

AH-ΓΙΩΡΓΗΣ: ΠΟΛΙΟΥΧΟΣ ΤΡΥΠΗΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

Οι μέρες του Πάσχα πέρασαν και όλοι γυρίσαμε πάλι στην ρουτίνα της καθημερινότητας. Όσοι από εμάς έφυγαν από τις πόλεις ήταν μια ευκαιρία να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας για να αντεπεξέλθουμε στον "Γολγοθά" της ζωής που περνάμε καθημερινά.
Είχα την ευκαιρία να περάσω τις μέρες του Πάσχα στο χωριό μου και να νιώσω λίγο ελεύθερος από την δουλειά και να θυμηθώ το Πάσχα που περνούσα εκεί σαν παιδί μόνο που τα χρόνια πέρασαν και γνωστές φιγούρες του παρελθόντος δεν υπάρχουν πια παρά μόνο στην σκέψη.Η Μεγάλη Παρασκευή με τον Επιτάφιο και την περιφορά του μέσα στο χωριό αργά και όχι τ' απόγευμα όπως στις πόλεις,το Μεγάλο Σάββατο με την ολοήμερη προετοιμασία για το Πασχαλινό τραπέζι με το σφάξιμο των αρνιών και  όλες  τις λοιπές προετοιμασίες με αποκορύφωμα το βράδυ που "βγαίνει" (λέξη που ακούω από μικρός) η Ανάσταση και το δείπνο που επακολουθεί με το τσούγκρισμα των αυγών και την παραδοσιακή "μαγειρίτσα".Την επομένη νωρίς το πρωί όσοι έχουν επωμισθεί το σούβλισμα ξυπνήσαμε άγρια χαράματα να ανάψουμε την φωτιά και να ψήσουμε άλλοι αρνιά και άλλοι κατσίκια με το μεσημέρι να μας βρίσκει σχεδόν χορτάτους από τους μεζέδες πριν στρωθεί το γιόρτινο τραπέζι με αποτέλεσμα το γλέντι να "τραβάει" ως αργά το απόγευμα που ξαναπεινάμε με το κρασί να ρέει άφθονο από τα βαγένια (βαρέλια) παραγωγής ντόπιων αμπελώνων και φυσική κατάληξη να φεύγουμε "μπουσουλώντας" στα τέσσερα για ύπνο.
Η Δευτέρα του Πάσχα συνέπεσε με την γιορτή του Αγίου Γεωργίου πολιούχου του χωριού μας με λειτουργία στον ομώνυμο Ναό και περιφορά της εικόνας του Αγίου μέσα στο χωριό και στάσεις σε κάθε σπίτι που έχει εορτάζοντα.Η συνέχεια στα καφενεία όπου τα κεράσματα από τους εορτάζοντες πάνε κι έρχονται.Παλαιότερα θυμάμαι με νοσταλγία το πανηγύρι που γινόταν ανήμερα τ' Αη-Γιωργιού μετά το πέρας της περιφοράς της εικόνας και διαρκούσε όλη μέρα με φαγητό,τραγούδια και κλαρίνα (χαρακτηριστική η φωτογραφία από την δεκαετία του 60 παραπάνω).
Τέλος θα ήθελα να εξυμνήσω την ψαλτική ικανότητα του Διονυσίου Β. Αγγελόπουλου και την  επίσης φιλότιμη  προσπάθεια του Νικόλαου Κ. Αγγελόπουλου που πάντα μας τιμά, όταν έρχεται από τον Βόλο που διαμένει μόνιμα, συμμετέχοντας στην λειτουργία.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Μέσα  σ' αυτό το δύσκολο  έτος που διανύουμε το Πάσχα που έφθασε προ των πυλών είναι η "ανάσταση"  η δική μας αφού κουβαλάμε καθημερινά τον δικό μας σταυρό και ανεβαίνουμε στον δικό μας "γολγοθά".Η δύσκολη κατάσταση την οποία  διανύουμε είναι αμφίβολο αν  ξεπεραστεί σύντομα και πρέπει να είμαστε δυνατοί και οι κινήσεις μας όσον αφορά τα οικονομικά πρέπει να είναι προσεκτικές και μελετημένες αφού η περίοδος των ισχνών αγελάδων που περνάμε δεν μας αφήνουν πολλά περιθώρια για σπατάλες όπως άλλοτε Διακοποδάνεια και εορτοδάνεια δεν υπάρχουν πια αφού οι τραπεζες έκλεισαν την "κάνουλα" με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να βρισκόμαστε σε δεινή θέση και η ανακωχή που υπάρχει με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σύντομα λήγει και τα πράγματαθα δυσκολέψουν κι άλλο. Έτσι λοιπόν φέτος  παρατηρήται έντονη διάθεση για γιορτές στα χωριά μας  και σίγουρα αποτελεί την πιο οικονομική λύση σε αντίθεση με άλλα θέρετρα της χώρας μας που διαφημίζουν ωραίο Πάσχα και υπέροχη διαμονή.
Μαζί με τις ευχές μου για Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα θα ήθελα να ευχηθώ και καλή επιστροφή στη βάση μας αφού τέτοιες μέρες παρατηρήται αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, προσοχή λοιπόν και καλή επιστροφή αφού πρώτα περασουμε καλά και ''φορτίσουμε τις μπαταρίες μας''.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ - ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Βγήκαν στο σφυρί οι πρώτες 6 ΔΕΚΟ

Ιπποδρομίες, φυσικό αέριο, ΟΤΕ, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Αγροτική Τράπεζα και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο πήραν το δρόμο της αποκρατικοποίησης. 
Στη προχθεσινή άτυπη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής συζητήθηκε η πώληση του 31% της ΔΕΠΑ (αέριο) ενόψει της μελέτης του Συμβούλου μετά το Πάσχα για το τι τελικά θα πωληθεί. Εκπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας ιπποδρομιών PMU εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη συνάντησή τους με τον υπουργό Οικονομικών για τον ΟΔΙΕ. Ειδικό τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας συναντήθηκε χθες με το γραμματέα Αποκρατικοποιήσεων σχετικά με την πώληση του εμπορικού τμήματος του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και τη μείωση του ποσοστού σε Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και Αγροτική. Η διυπουργική συζήτησε, μεταξύ άλλων, τις υποθέσεις του ΟΤΕ και του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Τον Μάιο ανακοινώνονται οι πρώτοι Σύμβουλοι για τα εκποιούμενα ακίνητα του Δημοσίου και τον Ιούνιο οι Σύμβουλοι για όλες τις επιχειρήσεις και τη δημόσια περιουσία.

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ

Την φρίκη, τον απόλυτο εξευτελισμό και την εκμετάλλευση συνεχίζουν να βιώνουν στα φραουλοχώραφα της Βουπρασίας Ηλείας, οι εκατοντάδες αλλοδαποί εργάτες γης που προσφέρουν φτηνά εργατικά χέρια στους ντόπιους τσιφλικάδες , με την προκλητική ανοχή των τοπικών παραγόντων και των αρμοδίων υπηρεσιών.

Τοπικά κυκλώματα δουλεμπόρων με διασυνδέσεις σε όλη τη χώρα, παρά την μεγάλη δημοσιότητα και την ανάδειξη του θέματος κατά καιρούς από τα ΜΜΕ, εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται με τον πλέον άθλιο τρόπο το όνειρο για μια καλύτερη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων από διάφορες χώρες του κόσμου.

Την ίδια ώρα δεκάδες αυτοσχέδιοι καταυλισμοί της ντροπής , από καλάμια και πλαστικές σακούλες εξακολουθούν να «φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια» στην περιοχή και να στεγάζουν τους αλλοδαπούς εργάτες γης, προσφέροντας τους στέγη με το αζημίωτο καθώς οι ιδιοκτήτες των χωραφιών απαιτούν σημαντικά ποσά ανά κεφάλι για ενοίκιο.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής, οι αυτοσχέδιοι καταυλισμοί ηλεκτροδοτούνται παράνομα με παροχές ηλεκτρικού ρεύματος από διπλανούς στάβλους το οποίο και χρεώνεται στους αλλοδαπούς εργάτες. Επίσης μέσα στους καταυλισμούς το κύκλωμα έχει στήσει μικρά παράνομα καταστήματα με τρόφιμα και άλλα είδη αμφιβόλου ποιότητας τα οποία πωλούν αναγκαστικά στους αλλοδαπούς εργάτες σε υψηλές τιμές .
 
ΣΙΩΠΗ…

Μια σειρά από υπηρεσίες της Ηλείας που έπρεπε να ελέγχουν , τις συνθήκες διαβίωσης και τους κανόνες εργασίας και υγιεινής αυτών των ανθρώπων, σιωπούν ανεξήγητα παρέχοντας με την στάση τους «προστασία» στους τσιφλικάδες – εκμεταλλευτές και στα κυκλώματα των δουλεμπόρων.

Τα όσα είδαν και κατέγραψαν προχθές οι αστυνομικοί της Δ.Α.Α./Υποδιεύθυνση Aντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος- Τμήμα 3ο Καταπολέμησης Εμπορίας Ανθρώπων που έκαναν «ντου» σε έναν από τους αυτοσχέδιους καταυλισμούς της περιοχής , στο Κουρτέσι Βουπρασίας , μετά από καταγγελία της Ρουμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, επιβεβαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τα παραπάνω.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν και ανέδειξαν όλα εκείνα που οι παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης , τα κομματικά στελέχη και οι διάφορες υπηρεσίες , περιέργως δεν βλέπουν παρά τις καταγγελίες και τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ της «Ε» και του περιοδικού «ΕΨΙΛΟΝ» επί δέκα (!) περίπου χρόνια.

Είκοσι πέντε Ρουμάνοι εργάτες , θύματα ενός αδίστακτου κυκλώματος δουλεμπόρων , προσέφεραν εργασία στα φραουλοχώραφα της περιοχής κάτω από απίστευτες συνθήκες .

Στην επίσημη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ αποτυπώνεται η φρίκη που βίωναν οι συγκεκριμένοι αλλοδαποί και ο τρόπος δράσης των κυκλωμάτων.

« Με την άφιξή τους στην περιοχή της Ηλείας, ο 32χρόνος (σ.σ. ο Ελληνας που συνελήφθη) τους εγκατέστησε σε αυτοσχέδια παραπήγματα και την επόμενη μέρα αφού άρχισαν να εργάζονται στην συγκομιδή φράουλας, παραλάμβανε ο ίδιος την αμοιβή τους από του ιδιοκτήτες των θερμοκηπίων, χωρίς να τους την αποδίδει. Ταυτόχρονα τους υποχρέωνε να εφοδιάζονται από τον ίδιο, τα απαραίτητα για την διατροφή τους, χρεώνοντάς τους μεγάλα ποσά, απαγορεύοντάς τους παράλληλα να απομακρυνθούν από τον χώρο των παραπηγμάτων.» - αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ και σημειώνει :

« Οι συλληφθέντες με συνεχείς ξυλοδαρμούς, έντονη άσκηση ψυχολογικής βίας και χρήση κυνηγετικού όπλου, με το οποίο πυροβολούσαν στον αέρα κατά διαστήματα για εκφοβισμό, τους υποχρέωναν να συνεχίζουν να εργάζονται.»

Από την επιχείρηση της αστυνομίας συνελήφθησαν ένας Έλληνας 32 ετών από την Λαμία ι δύο αλλοδαποί υπήκοοι Ρουμανίας, ηλικίας 32 και 30 ετών με την κατηγορία της «εμπορίας ανθρώπων» και παράβασης του Ν. «Περί όπλων», ενώ αναζητούνται δυο ακόμη αλλοδαποί, υπήκοοι Ρουμανίας.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 

Σημειώνεται ότι η περιοχή που φιλοξενεί δεκάδες παράνομους καταυλισμούς αλλοδαπών εργατών φράουλας , αποτελεί «απαγορευμένη ζώνη» για τους δημοσιογράφους κάποιοι εκ των οποίων ενώ έκαναν ρεπορτάζ , δέχθηκα απειλές ύβρεις και χειροδικίες   από ντόπιους μπράβους – προστάτες των κυκλωμάτων.-  

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ:18/4/2011
nodaros@enet.gr

Κάνει πίσω η κυβέρνηση για το πετρέλαιο θέρμανσης

Το τεράστιο πολιτικό κόστος που συνεπάγεται η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης (λόγω … της έκρηξης των διεθνών τιμών του πετρελαίου) οδηγεί σε οπισθοχώρηση την κυβέρνηση, η οποία φαίνεται να μην προχωράει στην οριστικοποίηση του μέτρου, όπως, εμμέσως επιβεβαίωσε κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών.
«Όλα τα εξετάζουμε» απάντησε το εν λόγω στέλεχος όταν ρωτήθηκε σχετικά χωρίς ωστόσο να πει περισσότερα για το θέμα.
Η εγκατάλειψη του μέτρου της εξίσωσης του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης θα φέρει όμως
πρόσθετα μέτρα για να υλοποιηθεί χωρίς προβλήματα ο φετινός προϋπολογισμός, καθώς το υπουργείο υπολόγιζε έσοδα τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ από το συγκεκριμένο μέτρο, εκ των οποίων περίπου 400 εκατ. ευρώ θα «μοιραζόταν» στις αδύναμες εισοδηματικά ομάδες του πληθυσμού με τη μορφή επιδόματος θέρμανσης.
Έτσι, στο ποσό των 1,750 δισ. ευρώ των πρόσθετων μέτρων που ήδη προβλέπονται για φέτος, θα πρέπει να προστεθούν και οι απώλειες από τη μη εφαρμογή του μέτρου από το Φθινόπωρο. Δηλαδή το «έκτακτο» πακέτο για το τρέχον έτος- το οποίο θα οριστικοποιηθεί το αργότερο πριν το τέλος του πρώτου εξαμήνου, θα ξεπεράσει τα 2,2 δισ. ευρώ.
Την άλλη εβδομάδα, παρουσία των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας και ενδεχομένως των επικεφαλής των δανειστών μας, αναμένεται να οριστικοποιηθούν τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής ύψους 22 δισ. ευρώ.
Amaliada-News

Γιατί βάφουμε κόκκινα τα αυγά το Πάσχα;


Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη.
Το αυγό συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός - όπως το περίβλημα του αυγού -, αλλά έκρυβε μέσα του τη "Ζωή", αφού από αυτόν βγήκε ο Χριστός και αναστήθηκε!
Μπορεί τα τελευταία χρόνια το αυγά να βάφονται σε διάφορα χρώματα, όμως η παράδοση τα θέλει κόκκινα. Είναι γεγονός πως τα χρωματιστά αυγά τα συναντάμε στην αρχαιότητα, στη Ρώμη, στην Ελλάδα, στην Κίνα, στην Αίγυπτο, ως δώρα στις ανοιξιάτικες γιορτές μαζί με κουνέλια τα οποία είναι το σύμβολο της γονιμότητας.
Πώς ακριβώς όμως, καταλήγουμε στην επιλογή του κόκκινου χρώματος, δεν είναι ξεκάθαρο. Οι εξηγήσεις που υπάρχουν, είναι πολλές. Μία από τις πιο αποδεκτές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού. Οι άλλες ερμηνείες, έχουν πρωταγωνίστριές τους, τρεις γυναίκες : Την Παναγία, τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα.

Η Παναγία πίσω από το έθιμο των "κόκκινων αυγών".
Μία εξήγηση που δίνεται συχνά, λέει ότι η Παναγία πήρε ένα καλάθι αυγά και τα πρόσφερε στους φρουρούς Του Υιού της, ικετεύοντάς τους να του φέρονται καλά! Όταν τα δάκρυά της έπεσαν πάνω στα αυγά, αυτά βάφτηκαν κόκκινα!

Τα κόκκινα αυγά και η Μαγδαληνή.
Μία άλλη ιστορία συνδέει το κόκκινο χρώμα με τη Μαρία Μαγδαληνή. Όταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ενημερώθηκε για την Ανάσταση του Χριστού, τη θεώρησε τόσο απίθανη "όσο και το να βαφτούν τα αυγά κόκκινα". Η Μαρία Μαγδαληνή τότε, χρωμάτισε μερικά αυγά κόκκινα και του τα πήγε για να του επιβεβαιώσει το γεγονός.

Η δύσπιστη γυναίκα.
Μία παραλλαγή της παραπάνω ιστορίας, θέλει μία γυναίκα να μην πιστεύει την είδηση της Ανάστασης Του Ιησού και να λέει: "Όταν τα αυγά που κρατώ θα γίνουν κόκκινα, τότε θα αναστηθεί και ο Χριστός". Και τότε αυτά έγιναν κόκκινα"!

Το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών.
Το έθιμο του τσουγκρίσματος των αυγών ξεκίνησε μάλλον στην Βόρεια Αγγλία ως παιχνίδι: Ο κάτοχος του πιο γερού αυγού, ήταν ο νικήτης! Κανονικά πάντως το πρώτο αυγό που βάφεται σε κάθε σπίτι ανήκει στην Παναγία και δεν πρέπει να το "τσουγκρίζουμε" .
Πολλές νοικοκυρές ακόμα και σήμερα το φυλάνε στο εικονοστάσι όλο το χρόνο μέχρι το επόμενο Πάσχα, αφού λένε πως δεν χαλάει όλη την χρονιά! Την Μεγάλη Πέμπτη του επόμενου έτους το φυτεύουν στα χωράφια τους για να είναι εύφορα, ή το κρεμάνε στα μαντριά των ζώων για να είναι γόνιμα.


Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο και είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη από την ανάμνηση των γεγονότων που διαδραματίζονται καθ΄ εκάστη των ημερών αυτής τα οποία και θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία.
Η Μεγάλη Εβδομάδα λέγεται επίσης και "Αγία Εβδομάδα". σε διάκριση της "Καθαρής Εβδομάδας" που είναι η πρώτη εβδομάδα των νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αλλά και όλων των άλλων εβδομάδων του έτους, καθώς επίσης και "Εβδομάδα ξηροφαγίας" επειδή ακολουθείται αυστηρή νηστεία, ως και ακόμη παλαιότερα "άπρακτος εβδομάς" όπου παράλληλα με την αυστηρή νηστεία συνηθίζονταν και η πλήρης αποχή από κάθε εργασία.Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Μηναίο ή Μηνολόγιο, καθεμιά απ' τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας είναι αφιερωμένη και σε κάποιο ή κάποια επιμέρους περιστατικά των Παθών.

Το απόγευμα προς βράδυ της Κυριακής των Βαΐων, της Μεγάλης Δευτέρας και της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται η Ακολουθία του Νυμφίου και ο Όρθρος της επόμενης μέρας και το Μεγάλο Απόδειπνο λίγο νωρίτερα τις πρώτες απογευματινές ώρες, ενώ τα πρωινά η προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Τα τροπάρια που ψέλνονται είναι το του Νυμφίου Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται και το Τὸν Νυμφῶνὰ σου βλέπω ενώ τη Μεγάλη Τρίτη το βράδυ ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής, Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις. 

Το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης τελείται η προηγιασμένη Θεία Λειτουργία και το απόγευμα γίνεται η Ακολουθία του Ευχελαίου και η τελετή του Νιπτήρος, που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης που αναφέρεται στο Μυστικό Δείπνο και ψάλλεται το Κοντάκιο Ὅτε οἱ ἔνδοξοι μαθηταί.

Το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης τελείται η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου και στο τέλος οι πιστοί μεταλαμβάνουν της Αγίας Κοινωνίας, το απόγευμα προς βράδυ γίνεται η Ακολουθία των Αγίων και Αχράντων Παθών ή Δώδεκα Ευαγγελίων στην οποία αναγιγνώσκονται 12 περικοπές από τα 4 Ευαγγέλια, του Ματθαίου, του Μάρκου, του Λουκά και του Ιωάννη σχετικά με τα Άγια Πάθη του Χριστού από το Μυστικό Δείπνο μέχρι την Ταφή, παράλληλα γίνεται και η έξοδος του Τιμίου Σταυρού με τον Εσταυρωμένο από την Αγία Τράπεζα και η περιφορά του σε όλο το χώρο του ναού ενώ ψάλλεται το Σήμερον κρεμᾶται ἐπὶ ξύλου.
Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής αποτελεί την κορύφωση του Θείου Δράματος με την Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και τον Εσπερινό της Αποκαθήλωσης όπου ο ιερέας κατεβάζει τον Εσταυρωμένο από τον Σταυρό και τον τυλίγει σε καθαρό σεντόνι ενώ από αργά το βράδυ έχει ετοιμαστεί ο Ιερός Επιτάφιος έτσι ώστε να τοποθετηθεί το Άγιο Σώμα του Κυρίου και το βράδυ οι πιστοί παρακολουθούν με κατάνυξη τον όρθρο του Μεγάλου Σαββάτου και την Ακολουθία του Επιταφίου και ψάλλονται τα Εγκώμια σε τρεις στάσεις: Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ α' στάση, Ἄξιόν ἐστί β' στάση, και Αἱ γενεαὶ πᾶσαι γ' στάση μετά τα οποία και πραγματοποιείται η περιφορά του Επιταφίου στους δρόμους της πόλης ή του χωριού.
Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ψάλλεται ο Εσπερινός της Ανάστασης, λεγόμενη και "Πρώτη Ανάσταση" και το τροπάριο Ἀνάστα, ὁ Θεός. Το μεσημέρι στον Πανάγιο Τάφο πραγματοποιείται η αφή του Αγίου Φωτός όπου και διανέμεται σε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο και το βράδυ ακολουθεί η Τελετή της Αναστάσεως με το Δεῦτε λάβετε φῶς και το Χριστὸς Ἀνέστη που συνοδεύεται από τους χαρμόσυνους ήχους της καμπάνας, τους ασπασμούς της αγάπης και τη ρίψη πυροτεχνημάτων, βεγγαλικών και βαρελότων.
wikipedia

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Η μέρα που το πετρέλαιο έγινε αμόλυβδη…

Αν συγκρίνει κάποιος τις τιμές των καυσίμων στη διάρκεια των τελευταίων δεκαπέντε μηνών, θα διαπιστώσει ότι υπάρχει μια …σταθερότητα. Αρκεί βεβαίως να συγκρίνει διαφορετικά πράγματα!

Αν μπερδευτήκατε, θα σας πούμε απλώς ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης – ξαναγράφουμε, “πετρελαίου θέρμανσης” – είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνα που βρισκόταν τον Ιανουάριο του 2010 η τιμή της …αμόλυβδης βενζίνης!

Δεν πρόκειται περί πλάκας, δυστυχώς! Με βάση τις τιμές που δηλώνουν οι ίδιοι οι πρατηριούχοι στο Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων, το πετρέλαιο θέρμανσης έφτασε να ...
πωλείται ακόμη και στα 1,04 ευρώ ανά λίτρο! Η αμόλυβδη, πριν από 15 μήνες, είχε μια μέση τιμή κοντά στα 1,07-1,08 ευρώ, οπότε η …σύγκλιση είναι προφανής.

Γιατί, όμως, αναφερόμαστε στον Ιανουάριο του 2011; Πολύ απλά, διότι από τον Φεβρουάριο και μετά άρχισε το “πάρτι” των μέτρων, με τις συνεχείς αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, οι οποίες οδήγησαν την εγχώρια αγορά καυσίμων στην πρώτη θέση της ακρίβειας σε όλη την Ευρώπη.

Η δε μέση τιμή της αμόλυβδης έπιασε χτες τα 1,70 ευρώ ανά λίτρο, με τη μέγιστη κοντά στα 1,90 και με κατηγορίες ενισχυμένης αμόλυβδης ακόμη και στα 2 ευρώ!

Όλα αυτά ενόψει της αύξησης των μετακινήσεων για τον Εορτασμό της Ανάστασης και του Πάσχα αλλά και καθώς οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης αυτές τις ημέρες για να έχουν απόθεμα για τον χειμώνα.

Ο λόγος; Μα, τελειώνει η φετινή χειμερινή περίοδος στις 30 Απριλίου – στη συνέχεια το πετρέλαιο θέρμανσης διατίθεται με τον φόρο – ενώ από τις 15 Οκτωβρίου έχει αποφασιστεί (αν και υπάρχουν διαρροές περί του αντιθέτου …κι όποιος τσιμπήσει, τσίμπησε) να καταργηθεί η ατέλεια που μέχρι σήμερα ίσχυε για το συγκεκριμένο καύσιμο.

Αν η απόφαση εφαρμοστεί, αυτό θα χρεώνεται προς 1,50 ευρώ, με βάση τα σημερινά δεδομένα, δηλαδή όσο και το πετρέλαιο κίνησης και αυτό ακριβώς τρέχουν να προλάβουν οι πολίτες…